banner
חיים ברוידא // ראובן קפוצי'נסקי | הבניין ברחוב הגליל // דוברות העירייה
חיים ברוידא // ראובן קפוצי'נסקי | הבניין ברחוב הגליל // דוברות העירייה

ראש העיר רעננה מצהיר: לא נאפשר יותר פרויקטים של תמ"א 38/1 בעיר

בהחלטה חסרת תקדים ובספק אם עומדת בהנחיות החלופה לתמ"א 38 של משרד הפנים ומינהל התכנון, מצהיר היום ראש עיריית רעננה כי בעקבות קריסת הבניין שעבר עבודות חיזוק הוא עוצר את כל פרויקטיי תמ"א 38/1 בעיר

 

"עיריית רעננה, בהובלת ראש העיר חיים ברוידא, החליטה להביא לאישור וועדת התכנון והבנייה הקרובה, מדיניות חדשה שתאפשר לבצע בעיר פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) בלבד, ולא לאפשר יותר קיום בעיר של פרויקטי תמ"א 38 חיזוק", כך מצהירים היום בעירייה בעקבות קריסת מבנה במהלך עבודות תמ"א 38/1  אולם לא מציינים מה יעלה בגורלם של פרויקטים שכבר קיבלו היתר או נמצאים בתכנון מתקדם. 

עוד עולה השאלה האם בסמכות ראש העיר לאסור כמדיניות התחדשות עירונית של חיזוק בניינים בודדים, זאת לכאורה בניגוד לחלופה החדשה לתמ"א 38 , שבין היתר כזכור מאפשרת במקרה של ראש עיר "סרבן" להעביר את הסמכויות לידי הוועדה המחוזית. עם חשיפת החלופה, אמרה דאז דלית זילבר, ראש מינהל התכנון: "אנחנו רוצים לתת את הכוח לרשויות המקומיות אבל אם נראה שהן לא מקדמות את התוכניות אז נעניק סמכות לוועדה המחוזית. החלופה הזו נותנת מענה לראשי הרשויות, ואני מאמינה שלא נדרש לכפות עליהם". 

בעירייה התייחסו גם לנושא מבנים מסוכנים, וציינו עוד כי: "העירייה תקיים מפגש שיתוף ציבור, המיועד לוועדי בניינים ישנים, במטרה לספק מידע ולדון בחשיבות קיום בדיקות תקינות למבנה שבבעלותם", אולם גם במקרה הזה לא נמסרו פרטים משמעותיים, כגון מיפוי מבנים או מצב המבנים המסוכנים בעיר והדברים נותרו בגדר הצהרה כללית. 

בעירייה לא התייחסו לגורלו של הבניין ברחוב הגליל 42 ולא מסרו מידע אודות המשך העבודות אולם בראיון "למגדילים" , אמר אחד הדיירים כי ככל הידוע להם העבודות יימשכו.

מעיריית רעננה נמסר עוד כי: "בעקבות הערכת מצב שקיים הבוקר מהנדס העיר יחד עם צוותים מקצועיים, ולאחר בדיקה יסודית של המבנה, נקבע כי בשלושת הדירות שנהרסו בחלקן, תינתן לדיירים אפשרות להיכנס למבנה ולפנות את חפציהם האישיים מהחדרים שלא נהרסו, וזאת לאחר יצירת גישה בטוחה למקום, בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר.

"כן נקבע כי לא ניתן יהיה לחזור ולגור בדירות שלא נהרסו בחלקו הצפוני של הבניין, אולם תינתן לדיירים אפשרות בימים הקרובים להיכנס לדירות ולפנות את חפציהם האישיים, וזאת בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר.

"באשר לבניין ברחוב מכבי המקביל, שמחובר לבניין ברחוב הגליל, נקבע על ידי מהנדס העיר כי אין מניעה לאכלוס המבנה מחדש, וכי הוא לא נמצא תחת הגדרה של מבנה מסוכן. האכלוס בבניין זה יתבצע בתיאום עם יזם פרויקט התמ"א במקום".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות