banner
הבניין ברחוב הגליל // דוברות העירייה
הבניין ברחוב הגליל // דוברות העירייה

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38/1 ברעננה: "לא היתה דרך אחרת לבצע חיזוק לבניין"

יום אחרי שבניין תמ"א 38/1 נטה על צידו במהלך עבודות לחיזוקו, אומר בעל דירה בניין, אלי כרשיש, בראיון ל"מגדילים": "התחושות כעת קשות מאוד אבל אנחנו מאמינים שהפרויקט יימשך"

"התחושות מאוד קשות, הרגשה של חוסר ודאות, אנחנו לא יודעים מה יהיה עם ההמשך", כך אומר היום ל"מגדילים" אלי כרשיש, בעל דירה בבניין ברעננה שנטה אתמול הצידה ונהרס בחלקו, במהלך פעולות להקמת פרויקט תמ"א 38/1 עיבוי וחיזוק ברחוב הגליל 42. בשלב זה טרם נמסרה התייחסות חברת "לאונרדו" החברה היזמית והמבצעת של הפרויקט,  אולם על פי המידע שהגיע לידי הדיירים, ככל הנראה ייהרס חלקו של הבניין שהיה בסכנת קריסה ומנקודה זו יימשך הפרויקט. 

העבודות בפרויקט תמ"א 38/1 עיבוי וחיזוק הבניין החלו לפני כחודש אולם התכנון החל לפני כחמש שנים. לשאלה מדוע בחרו בעלי הדירות במסלול זה ולא במסלול הריסה ובנייה מחדש, מסביר כרשיש כי: "יש דירות גג בבניין שלנו שלא מאפשרות מסלול אחר ובכל הנוגע לפינוי בינוי והריסה ובנייה מחדש לפרויקט אין כדאיות כלכלית, האפשרות היתה רק לחיזוק".  

האם כל הבדיקות הנדרשות בוצעו להערכתך לפני תחילת העבודות?
"ככל הידוע לי כל הבדיקות נעשו לפי התוכנית והיזם כבר הגיע לכלונסאות האחרונות, כאשר באחרונה היה בולען מתחת לעמוד הבניין וזה גרם לשקיעת האדמה ולסטייה של הצד ימני של הבניין". 

האם אתה חושב שצריך לעצור פרויקטים של תמ"א 38/1 אחרי האירוע?
"פינוי בינוי והריסה ובניה מחדש זה הכי אידאלי לביטחון של כולם וגם מבחינת תשתיות, בבניין ישן התשתיות הישנות נשארות אבל כאין ברירה אז הולכים על מסלול חיזוק. אם הייתי צריך לבחור שנית אם לא יהיה פרויקט בכלל או לבצע חיזוק אז אני מעדיף לחזק, כולם מרווחים מזה. יחד עם זאת, דברים קורים, זה מפחיד וצריך לתת פתרונות מראש למקרה של מצבים כמו שקרה בבניין שלנו". 

האם הדיירים הספיקו לקחת חפצים אישיים מהבתים?
"3 דירות לפחות במיקום של הקריסה לא יכלו להיכנס לקחת דברים, הכל נחת בהריסות אבל החדרים נשארו מלאים ואולי משם הם יצילו משהו אם תהיה אפשרות. מדובר בחפצים יקרי ערך שהלכו. אני מקווה שעוד נוכל להיכנס לדירות בחצי בניין לקחת דברים". 

מי דאג לכם ללינה בלילה וכיצד מתנהלים כעת?
"בלילה פונו כל הדיירים למלון בעיר על ידי החברה המבצעת, יאמר לזכותם שהם התנהלו בצורה מצוינת. לדעתי הם גם ימשיכו את הפרויקט. הם נשארו איתנו עד השעות הקטנות הלילה. מבחינת העירייה, אני רוצה לומר שאפו ענק, צוות הרווחה הגיע למלון, חילק שוברים לקניות בסיסיות לימים הקרובים, העירייה חיבקה והיחס היה ממש טוב". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות