banner
צביה וילצ'יק - אושיית האדריכלות והעיצוב בארץ // צילום: יהודית הופמן מג'ר
צביה וילצ'יק - אושיית האדריכלות והעיצוב בארץ // צילום: יהודית הופמן מג'ר

כיצד למנף מפגש נטוורקינג?

"או שאתם מפחיתים את הכאב, או שאתם מעלים את רמת העונג – ושניהם משפרים את איכות חייו של הלקוח"

אני מסיימת את ועידת הנדל"ן באילת של מרכז הבניה הישראלי ורוצה להתייחס בטור זה לנטוורקינג כאפיק שיווקי. נטוורקינג מתייחס ליכולת שלנו לייצר, לפתח ולשמר קשרים עסקיים. הרעיון הוא כל הזמן לייצר הכרויות חדשות, להגדיל את מאגר האנשים שמזהים אותנו כבעלי המקצוע שאנחנו.

אני יכולה להעיד על עצמי
כשאני מגיעה לאירוע כזה, אני בחגיגה אחת גדולה מתמלאת באנרגיות לעשייה. אני אוהבת אנשים, אני תמיד שמחה להכיר ולפתח קשרים חדשים, שיכולים לעזור לאינטרסים העסקיים של שני הצדדים ובשניות מתחברת ומסוגלת לפתח שיחה גם אם כאלה שאני לא מכירה. שמחה תמיד לחבר ולהכיר בין אנשים ומשתדלת כמה שיותר להתערבב ולנצל את הזמן, המקום ובעיקר את ההזדמנות. לא מתביישת ותמיד שמחה לדבר  על העסק שלי ועל הפעילויות השונות שלי. אך אני מזהה באירוע כל מיני סוגי התנהגויות של אנשים.

התנהגויות של אנשים באירוע נטוורקינג
אני מזהה אנשים שיש להם את הרצון האוטומטי להיות במקום שנוח להם. מתביישים, מדברים בעיקר עם מי שהם מכירים ויחפשו את הסביבה המוכרת, ששם הם ירגישו בטוחים ונינוחים יותר.  מחקרים מראים שרוב האנשים שמגיעים לאירוע עם אנשים שהם לא מכירים  ניגשים ישר לצידי החדר או לאזור הבר ומשם ישקיפו על כולם.אני מסכימה שאירוע כזה הינו אירוע מעייף  ודורש הרבה מאוד אנרגיות ומאמצים גם פיזיים וגם נפשיים. לבלות מספר ימים בשיחות על העסק שלכם, החלפות של כרטיסי ביקור וסיפורים על עצמי ועל אחרים, לא פשוט… אך יחד עם זאת, קיים יתרון גדול בניצול אירועים חברתיים ועסקיים כדי ליצור קשרים להגדלת הרשת החברתית שלכם. כל אדם באירוע כזה הוא הלקוח וההזדמנות  הבאה שלכם ועל כן עליכם לגלות יוזמה. אני חייבת לציין שאין קשר בין המעמד העסקי של הבן אדם, בין אם זה מנכ"ל של חברה גדולה, בעלים או איש מכירות בחברה- לא משנה לאן אתם הולכים, התערבבו בקהל. פנו לאנשים שאתם לא מכירים והציגו את עצמכם, גם אם זה לא אתם, אפשר להתאמן על זה. תהיו פתוחים לשינויים אלה.

מיומנות אישית: הכינו  עצמכם לפני מפגש כזה
התייחסו לאירוע כזה כעבודה ולא כאל בילוי, שאלו  את עצמכם- כיצד אתם מציגים את עצמכם? האם המסר שלכם מספיק ברור וחד? בעידן של התחדשות  טכנולוגית, האם יש לכם כרטיס ביקור דיגיטלי? תבואו בגישה של נתינה, תחשבו כיצד אתם יכולים לעזור לאדם מולכם וכאשר תרצו לתת לאנשים – תגלו שהם מוכנים לתת פי כמה. הפגישות המקריות ביותר יכולות להיות הפגישות החשובות ביותר לעסק שלכם. תמיד תהיו מוכנים לפגישת עסקים מוצלחת, כי אין לכם מושג מי הולך להיות הלקוח הבא שלכם.

ומצד שני, אני נתקלת באנשים שחזקים במיומנות האישית ואין להם בעיה לפנות לאנשים, להתחבר וליצור קשרים. אך האם חשבתם פעם על התקשורת שלכם? האם אתם מסוגלים להציג את העסק שלכם בצורה אפקטיבית, מעניינת ומרגשת?

תמיד זכרו!!!
מה שאתם מציעים  לאיש שעומד מולכם שיכול לשפר את איכות חייו. לכל עסק יש שיפור איכות חיי לקוח או שאתם מפחיתים את הכאב, או שאתם מעלים לו את רמת העונג ושניהם משפרים את איכות חייו של הלקוח. לימדו להגיד זאת במשפט אחד מדוייק וממוקד שיצור ערנות, סקרנות, ומעורבות מיידית- "משפט מחץ שיקרב את האדם מולכם ויגרום לו להתעניין בכם ובעשייה שלכם".

תודה על ועידה מושקעת, מוצלחת – הזדמנות ופלטפורמה לאסוף את כולם במקום אחד על מנת לייצר חיבורים והכרויות חדשות.

שלכם,
צביה וילצ'יק- שיווק, פיתוח וקשרי אדריכלים

 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות