צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר
צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

שיווק עצמי ללא שחצנות

אנשי השיווק העצמי דואגים שיכירו אותם גם מחוץ לארגון ולפלטפורמה שבהם הם עובדים

צביה וילצ'יק 14.12.2017

התחברו לכלים החדשים של העידן הטכנולוגי בעולם השיווק
אני נתקלת ביותר ויותר אנשים ששואלים אותי למה צריך להשקיע בשיווק ושכנוע? "אני אעבוד קשה, אתן מוצר טוב ולקוחות יבינו שיש לי מוצר טוב, שירות איכותי ואין כמו לקוח שמביא את הלקוח הבא", הם אומרים. האמת, במשהו אחד אני חייבת להסכים. אין ספק שהשיווק מפה לאוזן הוא השיווק האיכותי, האפקטיבי והטוב ביותר. אך האם הוא מספיק? האם יש לכם זמן לחכות שלקוח אחד יביא לכם את הלקוח הבא? האם כשכולם מתקדמים עם הכלים החדשים, אתם כבעלי עסקים בתחום העיצוב והבניה, יכולים להישאר מאחור?

דיבור חסר תוכן לא יחזיק מעמד
בעיניי מה שמאפיין אנשים החושבים או הנוהגים כך, זה שקשה להם עם הדיבור על העשייה שלהם. אם זה מול אנשים אחרים או כל כלי טכנולוגי מתקדם, כגון הרצאות, מצלמות ועוד. אני כמובן לא טוענת שהדיבור בא במקום העשייה, כי בסוף הדרך אנחנו חייבים לתת הוכחות למילים שלנו ולכל אלה שמדברים דיבור חסר תוכן, אני אומרת- זה לא יחזיק מעמד כי "החיים תמיד מספרים את הסיפור האמיתי".

פארו את עשייתכם
כמלוות עסקים ובונה מותגים בעולם העיצוב והבניה, אני יכולה להעיד שאנו חיים היום בעולם טכנולוגי ודיגיטלי, עולם מלא בתוכן  ומאוד מפותח ותחרותי ואתם חייבים ללמוד, לדעת ולהתחבר לכלים הנכונים. אחרת אתם לא נשארים במקום אלא צועדים אחורה. האדם המוכשר ביותר לא יקבל שום מעמד מקצועי אם לא ידע לפאר את עשייתו ולשווק אותה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. עליכם להיות בטוחים שאתם לא רק אומרים את המילים הנכונות אלא גם מצליחים לעורר התלהבות, תשוקה וחיבור מול מי שנמצא מולכם.

זה לא נחשב התפארות אם עשית זאת
תמיד תעשו פעולות שאנשים יראו ויזכרו אתכם. אנשי השיווק העצמי דואגים שיכירו אותם גם מחוץ לארגון ולפלטפורמה שבהם הם עובדים. הם תמיד דואגים להגדיל עוד ועוד את רשת הנטוורקינג שלהם. היזהרו לא להתבלבל בין שיווק עצמי לשחצנות ומאידך, לעיתים אנחנו חושבים שאם נהפוך את המסר האישי שלנו ונדבר עליו בהתלהבות אז נראה בלתי מקצועיים. ההפך הוא הנכון, אלו בדיוק הדברים שיכולים להפוך אותנו למיומנים יותר בשיווק יעיל. אז מצד אחד, יש לנו רצון להפגין ולהציג הישגים ויכולות ומצד שני, יש לנו רצון להפגין צניעות.

תספרו עם ביטחון
קורה לא אחת שאני שומעת מאנשים שמספרים על ההישגיות שלהם, על הדרך ומה הם עשו על מנת להגיע לשם אלא שכל העברת המסרים מתבצעת בדרך מאוד רכרוכית וקלה. לעומתם, אני שומעת אנשים שבאו עם סיפור הרבה פחות מעניין ומרשים,  אך הם באו עם ביטחון. אלו האחרונים מציגים את הדברים בנחישות ותעוזה והסיפור שלהם נשמע הרבה יותר משכנע ומרשים. זה לא בגלל הסיפור אלא בגלל דרך הצגת הסיפור. תבואו עם ביטחון.

זה מזכיר לי את נושא לחיצת היד. לחיצת יד רכה, חלשה לעומת לחיצת יד שנותנת תחושה של ביטחון ועוצמה, כי בסופו של דבר כולנו רוצים לתרגם ידע לכסף ואין דבר חשוב יותר מאשר לשפר את יכולת הדיבור שלכם בפני קהל ועל ידי כך לייעל את יכולת השיווק.  

אז איך עושים זאת?
ראשית, עליכם לבנות את המותג שלכם  כי אתם הפרזנטור של העסק שלכם ולאחריה אתם מחויבים להתנהלות עסקית ואסטרטגית נכונה. אתם מחויבים להעברת מסרים ברורה  ופשוטה, המותאמת לקהל שלכם. אתם מחוייבים לרתק את הקהל שלכם, להרצות בפני קהל על מנת להפוך לאוטוריטה ומומחים בתחומכם, תוך מתן שירות ויחס אישי ללקוחות והכי הכי חשוב- שפת הגוף שלכם תעביר את כל המסרים הללו.

טיפ לדרך: תמיד תפעלו להנעה לפעולה וסגירת עסקאות.

שלכם,
צביה וילצ'יק

צילום: יהודית הופמן מג'ר

 

 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות