צביה וילציק // צילום: יהודית הופמן

"שיווק הוא בדיוק כמו זוגיות, חייבים להכיר, להשקיע ולשתף"

עקרונות ועצות ליצירת קהילה וירטואלית כחלק מאמצי השיווק העסקי

צביה וילצ'יק 28.11.2017

כפי שהבטחתי בטור הקודם, הגיע הזמן שנדבר על אחד הכלים החשובים ביותר לכל בעל עסק שרוצה להגדיל את המכירות, כמנהיג, מוביל ובעל אוטוריטה בתחום עיסוקו.

עליכם ליצור קהילה עוקבת, אוהדת ומפרגנת
קהילה במונחים של ימינו היא קבוצת אנשים במרחב הוירטואלי, שמייצרת קשרים גם ללא מפגש פנים אל פנים. עליכם לבנות קהילה סביב המוצר או השירות שלכם. בניית קהילה היא הדרך השיווקית הטובה ביותר. מדובר באנשים שיכולים להיות נאמנים לחברה או למיזם שלכם. קהילה היא כח ההפצה המשמעותי ביותר שלכם, פנייה לקהל יעד ממוקד, אשר מגלה עניין בעולם התוכן שלכם והוא הנכס הוירטואלי הכי יקר היום.

תשקיעו בהם, תטפחו אותם, בגובה העיניים וללא שחצנות. דברו בשפה שתדבר אל האדם הפשוט, כנאמר: "אנשים מתחברים לאנשים".  ככל שתגדילו את הקהילה שלכם, כך תחזקו את המותג שלכם ואת הבידול מול המתחרים שלכם. כיצד עושים זאת? ישנם מספר אופציות רלוונטיות, ביניהן רשימות דיוור ופייסבוק.

פייסבוק ככלי שיווקי
תמיד אני אומרת שבשבילי הפייסבוק הוא כלי עבודה ופרסומי לכל דבר. אני מהפייסבוק מייצרת כסף. אני משתפת, משווקת, מגיבה לכולם, אני דואגת להישאר במודעות של האנשים החשובים לי. אני מגיעה לאלה שמעניינים ומסקרנים אותי, אני משקיעה מחשבה  בפוסטים  שאני מעלה הרבה מעבר למה שנראה מעל פני השטח. אבל אני נהנית מזה מאוד,  אחרת לא הייתי מחזיקה מעמד. זוהי עבודה על בסיס יום יומי ותמיד אני אומרת לבעלי עסקים שיושבים איתי, שאני חוזרת בסוף יום מהעבודה ובמקום לצפות בטלוויזיה, אני נכנסת לפייס ועובדת שם עוד חצי שעה (יש מחיר לתהילה, אי אפשר להצליח בלי להשקיע).

קצת מידע על הגולש הממוצע
הגולש הממוצע בעיקר נכנס לפייסבוק על מנת לרפרף בו. הוא עוצר רק על דברים שמושכים את תשומת ליבו, הוא לא תמיד מגיב, בעיקר מציץ. מחקרים מראים שביום אחד אנחנו חשופים לכ – 400  פרסומים שונים, כך גם שאנחנו רואים פרסום, המוח כבר לא מגיב לזה. הוא מגיב אך ורק כשמשהו מעניין אותו או כשהוא מופעל רגשית, הוא מחפש להשתייך, להיות חלק ממשהו ,להיות מעורב.

העצות שלי לתפעול הזירה העסקית בפייסבוק

  • עליכם  לכתוב מהלב ממקום רגשי כלשהו (התרגשות ,עצב, כעס, שיתוף).
  • תשתפו גם בתהליך ולא רק בתוצאה הסופית.
  • עליכם לשתף גם ב"כישלונות" (לאף אחד מאתנו אין 100 אחוז הצלחה).
  • תשתפו אותנו בסיפור, זה יכול להיות סיפור אישי ויכול להיות סיפור מהעסק- ולא רק בתמונות.
  • תכתבו בשפה של העם, שפה מדוברת ,כמו לדבר עם חבר/ה.
  • תכתבו ל'מישהו" ולא ל"קהל" לקוחות.
  • תעלו תמונות אוטנטיות, תמונות שלכם, תמונות שהקהל יוכל להתחבר אליכם ולא מתוך מאגר תמונות.

לסיכום, שיווק טוב בפייסבוק יוצר מערכת יחסים עם האוהדים שלכם. תמשיכו להרחיב אותה באופן יזום, אל תתביישו לעזור להניע, צרו למשתתפי הקבוצה רצון לשתף בתהליך שהם עוברים, עודדו תקשורת בין המשתתפים לבין עצמם- זה יקל עליכם ויצור עניין והכי חשוב, תהיו מוכנים להשקעה שזה דורש!

אני טוענת ששיווק הוא בדיוק כמו בזוגיות, חייבים להכיר, להשקיע ולשתף. אך ברגע שהשקעתם  "במערכת הזוגית"  ויצרתם את האמון, הרבה יותר קל  להפוך אותה ללקוח האידיאלי שלכם.

שלכם,
צביה וילציק

צילום: יהודית הופמן

 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות