banner
עו"ד נעמה שיף // סטודיו תומס
עו"ד נעמה שיף // סטודיו תומס

סיכום שנה במכרזי רמ"י: המדינה מרוויחה ורוכשי הדירות ישלמו את המחיר

מחירי הסגירה במכרזים משקפים עלות קרקע לדירה בגובה של 2.8 מיליון שקל, כך שעל פי ההערכות מחירי הדירות שייבנו על קרקעות המדינה ינועו סביב 4.5-5 מיליון שקל

השנה תיזכר כשנה שבה מחירי הקרקעות שברו שיאים חדשים. מנהל מקרקעי ישראל החל לשווק קרקעות בשיטת המכרזים המקדשת את ההצעה הגבוהה ביותר , והקבלנים הסתערו על הסחורה בעיקר באיזורי הביקוש.
אחד המכרזים המדוברים ביותר הוא המכרז לשיווק קרקעות במתחם אשכול בשדה דב להקמת 1574 יחידות דיור, מתוך סך של 16,000 יחידות דיור בשלושה מתחמים בתוכנית כולה. 

מחירי הסגירה במכרזים משקפים עלות קרקע לדירה בגובה של 2.8 מיליון שקל, כך שעל פי ההערכות מחירי הדירות שייבנו על קרקעות המדינה ינועו סביב 4.5-5 מיליון שקל.  אולם החשיבות של המכרזים האלו היא מעבר לדירות שישווקו במסגרת המכרזים הראשונים. למעשה המחיר ששילמו הקבלנים יהווה מעתה את מחיר המינימום למכרזים הבאים במתחם שדה דב ובאזור כולו, לרבות קרקעות המצויות בבעלות פרטית.

במתחם שדה דב כ-70% מהקרקעות מוחזקות על ידי המדינה ועיריית תל אביב, אולם כל שאר הקרקעות הן קרקעות בבעלות פרטית המוחזקות על ידי אלפי בעלי קרקע שהמתינו לפינוי השדה ואישור התוכניות מזה עשרות שנים. לפיכך במסגרת התוכנית ייבנו אלפי דירות על קרקע פרטית.
לדברי עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף , ממשרד עוה"ד שוב ושות' המייצג אלפי בעלי קרקעות פרטיים במתחם שדה דב, "הוראות ביהמ"ש להיערכות לחלוקת זכויות המקרקעין במתחם אשכול הן בשורה של ממש לכל בעלי הקרקע הפרטיים שממתינים כבר שנים רבות למימוש זכויותיהם בקרקע. המחירים שראינו לאחרונה במכרזי הקרקעות של רמ"י במתחם, שהיו גבוהים פי 6.5 ממחירי המינימום של רמ"י, עשויים להוות את רף המינימום לבעלים הפרטיים שיפעלו למימוש זכויותיהם בבנייה עצמית או בעסקאות קומבינציה עם יזמים והמשמעות היא שמחירי הדירות בכל המתחם יעלו בין אם יבנו על קרקע של המדינה ובין אם על קרקע פרטית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות