banner
צוות הותמ"ל בסיור במתחם לפני שלוש שנים // באדיבות מינהלת קריית גת
צוות הותמ"ל בסיור במתחם לפני שלוש שנים // באדיבות מינהלת קריית גת

קריית גת: צוות הותמ"ל סייר במתחם פינוי בינוי "מבוא בנימין"

סיור ראשוני בשטח לקראת דיון נוסף בתוכנית פינוי בינוי במתחם, שצפוי לכלול כ-970 יח"ד. ראש מינהלת התחדשות עירונית, מאיר ואזנה: "המטרה היא להטיב עד כמה שניתן עם תושבי השכונה והעיר בשיפור פני המרחב העירוני"

באדיבות מינהלת קריית גת

קריית גת עולה על מסלול ההתחדשות העירונית, ודוחפת קדימה תוכנית פינוי בינוי רחבת היקף בשכונת מבוא בנימין, זאת לאחר שלפני כחודש וחצי הכריז קבינט הדיור של הממשלה על שכונת מבוא בנימין ברובע בני ישראל בקריית גת כעל מתחם מועדף לדיור. 

מדובר בתכנית פינוי- בינוי ברחוב מבוא בנימין, שמבקשת להגדיל את השכונה מ- 144 יח"ד ל-כ- 970 יח"ד. השבוע נערך סיור ראשוני בשטח המתחם "מבוא בנימין", לקראת דיון נוסף בתוכנית, בהשתתפות היזם וצוות תכנון הפרויקט, נציגי הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) יועץ רה"ע, מהנדסת העיר, מנכ"ל חברת יפתח –  לפיתוח קריית גת וראש המנהלת להתחדשות העירונית, מאיר ואזנה. 

ואזנה: "מאחר והיתרון במסלול ותמ"ל הוא קיצור וייעול הליכי תכנון ואישורם, כיום התכנית נמצאת בשלבי תכנון משמעותי ולאחר מספר ישיבות ופגישות שהתקדמו עד כה בנושא, תכנית ההתחדשות העירונית בפרויקט 'פנינת בנימין' צוברת תאוצה". 

במסגרת הסיור נבחנו המאפיינים הפיזיים בשכונה הרחבה, כגון בחינת רחובות ראשיים ושיפור הסדרי תנועה, מעבר בין בניינים, מבני ציבור, איכות סביבה ונוף, קהילה ועוד. 

"יחד עם קידום רחוב מבוא בנימין וכחלק משיח מקצועי עם היזם, המנהלת להתחדשות עירונית ועיריית קרית גת מבקשות לבדוק גם את שילוב הבניינים העוטפים את רחוב מבוא בנימין, הן בשד' גת והן בשד' לכיש", אומר ואזנה, "מטרת בדיקה זו, היא להטיב עד כמה שניתן עם תושבי השכונה והעיר בשיפור פני המרחב העירוני, הציבורי וכמובן איכות חיי הדיירים בבתיהם החדשים. מסיבה זו לסיור התלוו מספר תושבים, בכדי לשמוע את הנאמר ולהוסיף את הרובד האישי והקהילתי. לאחר הסיור התכנסו המשתתפים במשרדי חברת יפתח – כדי להציג את כלל הנתונים הפיזיים, החברתיים והסביבתיים ולדון בדרך הטובה ביותר להמשיך ולהתקדם עם התכנון. כלל הגורמים שנכחו בסיור סיכומו כי הפורום שהתאסף צריך להתכנס אחת לחודש על מנת להפיק את המרב מתהליך התכנון". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות