banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – ראיון עם סגן ראש עיריית רמת גן על עתיד תמ"א 38, במשרד השיכון מחפשים חלופה להערת האזהרה כבטוחה, ועדת הערר ביטלה הנחיות מרחביות בפתח תקווה, הקבלנים במכתב חריף לראש הממשלה וטור דעה אחד על הצורך בדיור בר השגה ביוזמה של הרשויות המקומיות

חורף, הצפות וחילוצים. ככה נגמר השבוע שהתחיל דווקא באופטימיות עם חזרה של עוד תלמידים לבית הספר והרחבה של עוד הקלות במציאות הקורונה. במקביל, סגר חדש בחנוכה כבר לא נשמע מנותק מהמציאות. 

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

רמת גן נודעה שנים ארוכות כבירת התמ"א 38. אבל בשנים האחרונות, תחת ראש עיר חדש, וצוות חדש, המדיניות והגישה השתנו מקצה לקצה. בראיון למגדילים מסביר סגן ראש העיר ויו"ר הועדה לתכנון ובניה, אדם קניגסברגר, מה המדיניות החדשה ומדוע חייבים להאט את יישום תמ"א 38 בעיר. לקריאת הריאיון המלא לחצו כאן.

אחרי תקופה ארוכה של סימני שאלה בסוגיית הערת אזהרה כבטוחה בתמ"א 38, מבקש כעת משרד הבינוי והשיכון את הערות הציבור בנושא, בעקבות הכוונה לשנות את לוח התשלומים בפרויקטים של תמ"א 38/1. לחצו כאן כדי לקרוא עוד על הנושא. אם אתם רוצים עוד קצת מידע, ולהבין למה השינוי הזה עומד להקשות על יזמים קטנים לחצו כאן.

לפעמים העירייה יכולה לקבוע הוראות והנחיות, אבל התנגדות מוצדקת עשויה להוביל לפסילתה. כך למשל במקרה של הנחיות מרחביות שאישרה עיריית פתח תקווה, הנחיות שוועדת הערר החליטה לבטל. לקריאה נוספת בנושא לחצו כאן.

"לצערנו משבר הניהול החריף בממשלת ישראל נותן אותותיו בענף הבנייה והתשתיות ומתחת לאפה של ממשלת ישראל הולך ומתפתח משבר דיור שעשוי להוביל למשבר חברתי ולחזרה לימי המעברות של שנות ה-50". כך טענו השבוע הקבלנים בהתאחדות בוני הארץ במכתב חריף שנשלח לראש הממשלה, שר האוצר, שר הבינוי והשיכון ונגיד בנק ישראל. לקריאת הידיעה המלאה על המכתב וטיעוני הקבלנים למה המצב כל כך גרוע – לחצו כאן. 

הקיפאון בפעילות הממשלה, נתונים בעייתיים של שיווק קרקעות והיעדר פתרונות אמיתיים למחירי הדירות הגבוהים מחייבים את הרשויות המקומיות להתחיל ולפעול בצורה עצמאית. נכון להיום חוק התכנון והבניה מאפשר יוזמות נקודתיות לדיור בר השגה, אולם הדברים אינם מקודמים. טור דעה שמסביר למה כדאי להתחיל ולפעול עכשיו בנושא ולמה לזוגות הצעירים אין הרבה למה לחכות. לקריאת המאמר המלא לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות