banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

המטרו: יקבעו תנאים למתן היתרים במתחמים סביב 32 תחנות

המועצה הארצית החליטה על הכנת תכנית מתאר ארצית למרחב מערכת המטרו במטרופולין תל אביב, תוך קביעת תנאים למתן היתרים במספר מצומצם של מתחמים סביב 32 תחנות ובמרחק של 100-300 מטר מהתחנה.  יו"ר המועצה: "תהליך תכנון רשת המטרו חייב להתבצע לצד תכנון אורבני איכותי ונכון"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה היום על פרסום הודעה בדבר הכנת תמ"א 70 (תוכנית מתאר ארצית) למרחב מערכת המטרו במטרופולין תל אביב. ההודעה מתייחסת לעניין פיתוח מרחב תחנות המטרו, לפי סעיפים 77 ו-78, כאשר על פי ההודעה כאמור, יקבעו תנאים למתן היתרים במספר מצומצם של מתחמים סביב 32 תחנות, מתוך 109 תחנות מתוכננות ברשת המטרו ובהיתרים במרחק של בין 100 ל – 300 מטר מהתחנה. ברקע לדיון נשמעה ביקורת מחשש לפגיעה אנושה בבינוי בסמוך לקווי המטרו והתחנות וכן, בזכויות בעלי הקרקעות. במשרד הפנים מבהירים כי ההחלטה התקבלה "במטרה להבטיח את התאמת ההיתרים למדיניות בינוי ופיתוח בסביבת מערכת תחבורה עתירת נוסעים".

תוקף התנאים יהיה לשנתיים מיום פרסום ההודעה או עד להעברת התכנית להערות הוועדות המחוזיות, לפי המועד המוקדם יותר. יחד עם זאת, במשרד הפנים מסייגים ומציינים כי תנאים אלו לא יחולו על היתרים אשר כבר הוחלט לאשרם.

עוד ציינו במשרד כי: "מטרת התכנית להתוות את מדיניות התכנון האורבני ולחזק את הפיתוח וההתחדשות העירונית סביב תחנות המטרו המתכוננות, על מנת לאפשר העצמת הבנייה הנובעת מהקמת מערכת הסעת ההמונים, יישום עקרונות תכנון מוטה תחבורה ציבורית, ייעול השימוש בקרקע ובכך להגביר את השימוש במערכת הסעת ההמונים".

שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

שר הפנים, אריה דרעי, התייחס להחלטה, ואמר כי: "תהליך תכנון המטרו ומרחב תכנון תחנותיו חייב להמשיך ביתר שאת. משבר התחבורה בישראל שריר וקיים ולמטרו חשיבות עליונה במכלול הפתרונות למשבר זה. מדובר בפרויקט התחבורתי היקר, המורכב והמשמעותי ביותר בתולדות המדינה. רשת המטרו, שהושקעו בה משאבים אדירים, תשרת מיליוני אזרחים, תצעיד את המשק והכלכלה קדימה ותוביל את ישראל לעידן חדש."

מרדכי כהן // דוברות משרד הפנים
מרדכי כהן // דוברות משרד הפנים

יו"ר המועצה הארצית ומנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "תהליך תכנון רשת המטרו חייב להתבצע לצד תכנון אורבני איכותי ונכון. רק כך נוכל להביא לניצול יעיל של הקרקע ולהקמת מערכת הסעת המונים שתהווה כלי מרכזי לפיתוח כלכלי, חברתי וסביבתי. נמשיך לפעול במלוא המרץ לחיזוקה של החברה בישראל."

דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

דלית זילבר, מנכ"לית מינהל התכנון: "פרויקט המטרו הינו הפרויקט התשתית הגדול ביותר שקודם במדינת ישראל אי פעם. מדובר במפכה תחבורתית, אך לא פחות מכך מהפכה אורבנית. סביב תחנות המטרו תהיה ההתרחשות הכי מסעירה בשנים הקרובות. קידום התוכנית מממש הלכה למעשה את המדיניות התכנון  של תכנון איכותי המשלב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה".

להצטרפות לקהילה שלנו >>> לחצו כאן

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות