banner
ניב רום // צילום: מיכל מסינג
ניב רום // צילום: מיכל מסינג

"לא לייצר דור מדבר שימתין"

מנכ"ל קבוצת כנען 38 ומבעלי קבוצת כנען, ניב רום, מדבר על תוכנית מחיר למשתכן, על המשך דרכה של תוכנית תמ"א 38, ועל הבירוקרטיה מול הרשויות המקומיות בקידום תהליכי התחדשות עירונית: "לצערי יש רשויות שמקשות על התהליך ומייצרות תהליכים יותר סבוכים"

תמונה: ניב רום // צילום: מיכל מסינג

בריאיון ל"מגדילים" מנכ"ל קבוצת כנען 38 ומבעלי קבוצת כנען, ניב רום, מתייחס לנעשה בענף הנדל"ן ובהתחדשות העירונית בפרט. על תוכנית מחיר למשתכן הוא אומר: "דעתי היא שלאף אחד לא בא לעשות שום דבר אז ממשיכים בקונספט שגוי שלא ממקסם את הנכסים של המדינה ולא משפיע על מחירי הדיור, להיפך הוא גורם למחירי הדיור לעלות כי אנחנו לא רואים קרקעות שמועברות לשוק החופשי. מטפלים רק בסיגמנט אחד שלדעתי כבר טופל מזמן ואני חושב שהיום רוב האנשים שקונים דרך מחיר למשתכן זה יותר 'מחיר למשקיע' וחבל שכך".

על המשך דרכה של תוכנית תמ"א 38 אומר רום: "מצד אחד אני בעד לעשות מתחמים יותר גדולים ופתרון אורבני שיותר נכון לעיר, אבל לא צריך לייצר דור מדבר. אם כבר נגעו בתוכניות, השקיעו כספים, זמן של היזמים ושל הדיירים וגם של עורכי הדין ואדריכלים ויצרו פתרונות טובים, אני חושב שאת זה צריך לקדם ובמקביל לייצר תוכנית חדשה. עוד לא שמעתי על פתרון שכולם אומרים שהוא טוב, תמיד ימצאו מה לא בסדר, אבל אנחנו צריכים לזכור שמאות אלפי אנשים רצים באזעקות ואין להם מקלט ואין להם ממ"ד והם במצב לא בטוח. צריך לייצר דירות חדשות עם ממ"דים שנוכל לשמור עם אנשים מפני רעידות אדמה. אנחנו מומחים בועדות חקירה אבל למה לא למצוא פתרונות? יש פתרון מקיף ויותר טוב? בואו נעשה אותו בינתיים, לא לייצר דור שימתין כי הדור הזה המתין לתמ"א 2 ולתמ"א 1". 

על הבירוקרטיה מול הרשויות המקומיות בקידום תהליכי התחדשות עירונית: "יש מקומות מסוימים שזה התקדם, ויש הרבה מקומות שזה לא רק שלא התקדם, אלא גם הלך אחורה. לצערי יש רשויות שמקשות על התהליך ומייצרות תהליכים יותר סבוכים. המצב לא הולך ונהיה יותר טוב, לא רואים הרבה פרויקטים שעולים לשטח לא רואים התקדמות בלוחות הזמנים ולכן רואים מצוקה בכמות יחידות דיור באזורי הביקוש ואנשים שסובלים וגרים בבניינים שפחות ראויים למגורים. הם לא נהנים מהחיזוק של הבניינים לרעידות אדמה ואין להם ממ"דים למבצעים ולמלחמות שאנחנו חווים לפחות פעמיים בשנה לצערי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות