banner
בתיה מזרחי אלדד // צילום: עמית אלדד
בתיה מזרחי אלדד // צילום: עמית אלדד

"צריך להיות קשובים לצרכי השוק ולתכנן מהלכי שיווק לטווחים קצרים"

בתיה מזרחי-אלדד, סמנכ"לית שיווק בקבוצת גשם, מסבירה איך מנסים להתגבר על הקושי שהקורונה מייצרת בשוק. במקביל, ממליצה בתיה-אלדד למנהלי שיווק לתכנן מהלכי שיווק לטווחים קצרים וממליצה לזוגות הצעירים לא להתייאש ממחיר למשתכן

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – בתיה מזרחי אלדד סמנכ"לית שיווק בקבוצת גשם. 

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה תפסה אותנו בשיאם של שיווקים. ימי מכירות של 9 פרויקטים פתוחים בעכו, נהריה אור יהודה- צומת סביון אשקלון, ולקראת יציאה לשיווק של עוד 3 פרויקטים בנהריה טבעון ועכו".

איך מתמודדים עם המצב?
"נכנסנו למצב למידה. בחנו את תגובת השוק ומשם המשכנו לנהל את מערך המכירות במתכונת מצומצמת, בהתאמה למצב והנחיות משרד הבריאות. אנשי מכירות הונחו לקיים פגישות פרטניות במקומות פתוחים וממוגנים על פי הדרישות.  יצרנו מעטפת ביטחון לרוכשים ככל הניתן תוך התאמת תנאי תשלום פרטניים והוספת סעיפי ביטול ללא קנס. בנוסף, גם ביצענו מעבר לעבודה במתכונת אונליין, שעבדה טוב ביחס לציפייה הראשונית". 

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"רוכשי הדירות היום מבינים את משמעות הגודל, ואת היתרון ב-ONE STOP SHOP. הגודל, שטח הנכס, בהחלט מהווה פונקציה מכריעה בתהליך רכישה היום. אם בעבר לא ייחסו משמעות יתרה למרפסת או לדירת גן, היום זה עיקר השיח ואנחנו מוצאים כי חלה עלייה חדה בכמות מתעניינים בדירות גן ופנטהאוזים. בתקופת הקורונה – הצורך בחללים גדולים יותר בתוך המרחב הפרטי קיבל משנה תוקף. גם בפרויקטים של עירוב שימושים הכוללים מתחמי מסחר ושטחים ירוקים בקרבת הבית ראינו עליה בביקושים".

איזה טיפים את יכולה לתת למשווקים עמיתים?
"צריך להיות קשובים לצרכי השוק והכי חשוב לתכנן מהלכי שיווק לטווחים קצרים".

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"כמו כל מה שהקורונה הביאה אלינו, גם לעניין מחירי הדיור הופתענו לגלות שהביקושים לא פחתו כלל לנוכח חוסר היציבות של המשק לכאורה. הביקושים נותרו קשיחים באותה מידה לפחות בערים מסוימות ובאחרות אף עלו. ענף הנדל"ן נותר חיוני, הבנייה המשיכה ומועדי מסירות כמעט ולא נדחו. אני צופה אף עליה במחירי הדירות בעקבות ירידה בכמות הקרקעות המשווקות וסיום תכנית המחיר למשתכן". 

מה הטיפ הכי חשוב שאת יכולה לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"לא לשלול את תכנית מחיר למשתכן בגלל דעות קדומות ללא בחינה ממשית בעצמכם. זוגות צעירים מכלל המעמדות, בדגש על ביניים ומעלה, מצליחים להגשים את חלום הדירה באמצעות התכנית מוקדם יותר ממה שציפו. קיימת דעה קדומה שסטנדרט הבניה במחיר למשתכן שונה משל דירת שוק חופשי, זו דעה קדומה משוללת כל יסוד. פרט לשינויים במפרט הטכני, הבנייה זהה. לכן, מי שעדיין לא רכש דירה וזכאי למחיר למשתכן כדאי לדעתי שימהר ויוציא תעודת זכאות – כדי שלא יפסיד את ההזדמנות לרכוש דירה. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את המיקום של הפרויקט ושכל מה שצריך נמצא קרוב לבית במרחק הליכה או רכיבה על אופניים.  דבר אחרון, ואולי החשוב ביותר, הוא לוודא כי הרכישה נעשית במסגרת חוק מכר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות