banner
פינוי בינוי במקום המגרש המיתולוגי ביבנה // צילום: רונן דמארי
פינוי בינוי במקום המגרש המיתולוגי ביבנה // צילום: רונן דמארי

פינוי בינוי במקום המגרש המיתולוגי ביבנה

הטרקטורים עלו השבוע על הקרקע ויבנה איבדה פיסת היסטוריה: "עושה צביטה בלב"

הדחפורים עלו על המגרש המיתולוגי בשכונת נאות שז"ר ביבנה לטובת פרויקט פינוי בינוי: במשך עשרות שנים שימש המגרש את ילדי יבנה אולם בימים אלו, עם התקדמות העבודות לפרויקט פינוי בינוי ברחוב החרמון, עולים עליו הדחפורים על מנת להכשיר את הקרקע לבניית בניין מגורים במקום.

"העולם מתקדם"
העוברים והשבים ברחוב החרמון השבוע עצרו לרגע וראו כיצד חומות של איסכורית מקיפים את מחוזות ילדותם ואת הפועלים שנכחו בסמיכות למגרש שהפך ברבות הימים לאתר בנייה. רבים מילדי השכונה היו מגיעים למגרש למשחקי כדורגל ופעילויות חברתיות בשנות השמונים והתשעים, כאשר גם בשנות האלפיים הוא משך אליו בני נוער למרות שזוהרו הועם. אסף פרץ שהעביר לא מעט שעות מילדותו במגרש, אמר השבוע ל"מגדילים": "זה עושה צביטה בלב לראות דחפורים על המגרש הזה, העברנו שם הרבה שעות של משחקים בילדות, אבל אין מה לעשות. העולם מתקדם ויש הרבה אנשים שמחכים לדירות החדשות שלהם כבר הרבה מאוד זמן. אפשר להגיד שזו סופה של תקופה".

על המגרש יבנו 487 יח"ד
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז מרכז אישרה לפני כשנה את תכנית פינוי-בינוי לבניית 487 דירות ברחוב החרמון בשכונה הוותיקה בעיר. מדובר במתחם בן 13 דונם, שבו בנויים כיום שלושה בנייני שיכון בני שלוש-ארבע קומות בבנייה טרומית, הכוללים 92 דירות בשטח ממוצע של 70 מ"ר. במקומם, צפויים להיבנות חמישה בניינים חדשים, ארבעה מהם בני 21 קומות, ובניין נוסף בן 26 קומות. עוד יכלול הפרויקט כ-1,420 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים ציבוריים ושטחים ירוקים הכוללים גינות ציבוריות וכן, חניונים תת-קרקעיים עם 730 חניות לדירות ועוד כ-100 חניות ציבוריות. את התוכנית מקדמת חברת "אלמוג פינוי בינוי" מקבוצת אלמוג, שנבחרה על ידי הדיירים לביצוע הפרויקט.

פינוי בינוי ביבנה // צילום רונן דמארי
פינוי בינוי ביבנה // צילום רונן דמארי

כשהתחדשות עירונית והיסטוריה נפגשות
מגרש "בית עזרא" ומועדון נוער סמוך שפעל בסמיכות אליו, נקראו על שמו של השוטר הראשון של היישוב עזרא מרדכי ז"ל. השוטר הייחודי עלה ארצה מלוב בשנת 1949, שירת במשמר המדינה ושימש גם כמאבטח של הנשיא הראשון חיים ויצמן. בהמשך הוא התגייס למשטרת רחובות והוצב לשירות ביבנה, שהייתה באותם הימים יישוב קטן ומרוחק.

מרדכי הלך לעולמו בקיץ 2008, רוב התושבים כינו אותו "הדוד עזרא" או "עזרא השוטר", כינויים שהוצמדו לו בשל יחסו המיוחד לעבריינים ומשום שניסה להחזירם למוטב. ותיקי יבנה מספרים שמרדכי נהג לסייר ברחובות העיר ולהשיב תלמידים שברחו מבית הספר לכיתות הלימוד. כאשר נתקל בעברייני רכוש היה מדבר על לבם ומצליח, באמצעות אופיו הייחודי וטוב לבו, לשכנע אותם לזנוח את עולם הפשע. ותיקי העיר סיפרו לאחר לכתו כי מדובר במעין "השוטר אזולאי" של יבנה, שלא פעם הוזעק לאחד הבתים כדי להפסיק ריב בין בני זוג. בנוסף לזה, הוא השקיע מזמנו כדי לסייע לקשישים ולמעוטי יכולת.

תושב ותיק בשכונה, דוד יפרח, סיכם: "אי אפשר להגיד שזה לא עושה לך משהו לראות דחפורים במקום שאתה זוכר עשרות שנים. בני הדור שלי זוכרים את המקום הרבה יותר מאשר בני הדור הצעיר של היום שנמצאים כמעט כל הזמן בסמארטפונים אבל בכל זאת מדובר בפיסה של היסטוריה יבנאית. כנראה שלא ניתן לעצור את הקדמה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות