banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

למרות הקורונה: ירידה חדה במספר המשכנתאות המוקפאות ביולי

משבר הקורונה הוביל לשיעור גבוה של לווים שבחר להקפיא את תשלומי המשכנתא. בשיא המשבר עמד שיעור המשכנתאות המוקפאות על 25% מכלל המשכנתאות. נתונים חדשים של בנק ישראל מעידים כי ביולי חלה ירידה חדה בנתון זה, שעמד על 11%

הקורונה עדיין כאן איתנו, אבל שיעור דחיית התשלומים והקפאת המשכנתאות נמצאת בירידה. על פי נתוני בנק ישראל מהיום, רק 11% מהיקף המשכנתאות עדיין מוקפאות. מדובר בנתון הנמוך משמעותית מנתוני החודשים הקודמים. 

עוד על פי הנתונים, שיעור המשכנתאות המוקפאות, כלומר רוכשי דירות שביקשו וקיבלו אישור מהבנקים השונים להקפאת תשלומי המשכנתא, הלך ועלה ממארס השנה ועד חודש מאי. במארס שיעור המשכנתאות בהקפאה עמד על 18%, באפריל הנתון האמיר ל-24% ובחודש מאי שיעור המשכנתאות המוקפאות עמד על 25%. 

עם זאת, ביוני כבר חלה ירידה בהיקפי המשכנתאות המוקפאות לרמה של 21% וכאמור, בחודש יולי ניתן לראות ירידה משמעותית בנתון זה שעמד על 11% בלבד. 

יש לציין כי מבט על הגרף שסיפק בנק ישראל מעיד כי גם 11% הוא מספר גבוה ומשמעותי, משום שלפני משבר הקורונה היקפי המשכנתאות שהיו בהקפאה לא עלה על 3% מסך המשכנתאות. עם זאת, הירידה המשמעותית בחודש יולי מאותתת כי חלק ניכר מהציבור מצא את הדרך להמשיך ולשלם את ההחזרים החודשיים לבנק. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות