banner
אלי רוזנטל // מיכל מסינג
אלי רוזנטל // מיכל מסינג

"להעצים עוד יותר את הקשר הטוב עם הקבלנים"

עליית מחירי הדיור, תוכנית מחיר למשתכן, הקשר עם ראשי הרשויות המקומיות והמשך דרכה של תמ"א 38 – מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, אלי רוזנטל מצהיר: "יש לקחת מראשי הרשויות המקומיות את הסמכות לשנות מדיניות".

אלי רוזנטל // צילום: מיכל מסינג

מדוע תוכנית "מחיר למשתכן" החמיצה את מטרתה למרות הכוונות הטובות של שר האוצר משה כחלון? כיצד מתקיים הקשר עם ראשי הרשויות במחוז מרכז ומה יעלה בגורלה של תמ"א 38? מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, אלי רוזנטל, התראיין ל"מגדילים" ופרש את משנתו: "מתחילת שנות האלפיים ענף הנדל"ן עובר רכבת הרים – זה התחיל בשיא השפל, לא נמכרו דירות והקבלנים נכנסו לקשיים, בשנת 2008 הריבית ירדה והתחילה נסיקת מחירי הדיור. לצערי הרב מדינת ישראל לא הייתה ערוכה לכך שהביקוש יעלה על ההיצע ואנו חווים את עליית המחירים משנת 2009 ועד היום".

על מחיר למשתכן – "מאז שהשר כחלון נכנס לתפקיד הוא ניסה לעשות הכל על מנת לייצב את המערכת ולהוריד מחירים. מחיר למשתכן היא תוכנית מצוינת אבל במקום לשווק 30 אחוז מהקרקעות לטובתה הוא שיווק 100 אחוז מהקרקעות מה שהחריף את הבעיה. משקיעים ומשפרי דיור הודרו מהשוק ונוצר לנו בור יותר גדול שהביקוש עולה על ההיצע".

מה הוא חושב על הקשר עם ראשי הרשויות המקומיות? "הארגון מקיים קשר רציף עם רוב הרשויות באזור המרכז. מה שקרה אחרי הבחירות לפני שנה, היה שינוי של 180 מעלות במדיניות בחלק מהערים. ברמת גן למשל – עצירה מוחלטת של פרויקטים.

בבת ים עודדו במשך עשור לגשת לפרויקטים של פינוי בינוי והיום זה בדיוק הפוך רוצים לעבור למדיניות של תמ"א 38. אגב, בתל אביב המצב הטוב ביותר בזכות תוכנית הרובעים המאושרת כיוון שיש וודאות והקבלנים יודעים מה הזכויות שלהם".

על ההחלטה לסיים את תמ"א 38 אומר רוזנטל: "זו תהיה טעות קריטית לבטל את תמ"א 38. זו תוכנית שנועדה לחזק את הבניינים הישנים מפני רעידות אדמה ולהוסיף להם ממדים. מדינת ישראל נמצאת תחת איומים כל הזמן, לא יכול להיות מצב שיפסיקו את התוכנית, זה חוסר אחריות מצד המדינה. אני משוכנע שכשתקום ממשלה חדשה ההארכה תתבטל ונחזור למסלול הרגיל. בנוסף, על מנת שהתוכנית תתקדם צריך לקחת מראשי הרשויות את הסמכויות ואת היכולת לשנות מדיניות כל פעם מחדש".

רוזנטל התייחס גם למשימות הניצבות בפניו ובפני הארגון בהמשך הדרך: "אנחנו צריכים לעזור לקבלנים שלנו בכל מה שאפשר, מעבר למה שעשינו עד היום. העזרה והתמיכה באה לידי ביטוי במציאת עבודות חדשות, הקלה בנושא הבירוקרטיה, קיום עוד קורסים והשתלמויות. אנחנו עובדים במדיות החברתיות והופכים עבור הקבלנים את כל המידע הדרוש להם לנגיש יותר. המטרה של הארגון  היא להעצים ולהעמיק את הקשר הטוב עם הקבלנים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות