banner
יהודה כתב // צילום: מיכל מסינג
יהודה כתב // צילום: מיכל מסינג

"חסרים במדינה שלנו 2.5 מיליון ממ"דים"

החסמים הבירוקרטיים בהם נתקלים הקבלנים המבקשים לקדם תוכניות התחדשות עירונית בבניינים ללא ממ"דים מרתיחים את יו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז, יהודה כתב, שאומר: "אני לא מבין איך חלק מראשי הערים יכולים לישון בלילות"

יהודה כתב // צילום: מיכל מסינג

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, יהודה כתב, מספר ל"מגדילים" על הפעילות החשובה של הארגון ועל המאמצים שהוא משקיע על מנת לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בבניינים ללא ממ"דים (מרחב מוגן דירתי): "אנחנו הארגון הכי גדול בארץ שמאגד בתוכו את 400 החברות הגדולות במשק בתחום הבנייה והתשתיות. אנחנו החלק הבונה שלא יכול להתקיים בלי רגולטורים שאמורים להבין את צרכי המדינה ולצערי נמצאים בעולם אחר. יש לנו רגולטורים מקומיים שאני לא מבין איך חלק מהם ישנים בלילות כשחסרים במדינה שלנו 2.5 מיליון ממ"דים. אני לא מצליח להבין איך הם יכולים לקחת את האחריות הזו על חיי התושבים במדינה שמתמודדת עם איום קיומי. אבל אנחנו פה כדי להעיר אותם מהתרדמת שהם נמצאים בה ומהמצב של חוסר אחריות. הצלחנו להוביל לכך שהותמ"ל מטפל בהתחדשות עירונית ואני סמוך ובטוח שהיא תמשיך להיות מטופלת שם".

על העבודה מול הרשויות המקומיות אומר כתב: "יש אזרחים שווי זכויות ברמת גן ולא יכול להיות שיהיו כאלו שנהנו מתמ"א 38 וכאלו שלא ייהנו ממנה, לא לכך התכוון ראש העיר. אני חש את זה ומקווה שנפתח דרך חדשה. אין לי ספק שזה יקרה. הורדנו מהפרק את האפשרות שעיריית תל אביב תבקש מבני ציבור היכן שהיא רוצה, בנושא תמורות הדיירים הובלנו את העירייה להסכמה משותפת שהתמורות לא יירדו לאפס, אלא שיהיה מדרג שמתחיל מ -12 מ"ר לכל דירה עם מרפסת וחניון וכמובן חיזוק ומשם יעלה המדרוג. זה הישג מאוד גדול וחשוב אשר מעניק לקבלנים ולדיירים וודאות ביטחון".

על עתיד ענף הנדל"ן בישראל הוא אומר: "אנשים לא רוצים שמחירי הדירות יעלו אבל ברגע שהמחירים עולים גם מחירי הקרקעות עולים ואנחנו נכנסים לסיכון יתר. אנחנו הקבלנים שואפים לשוק יציב ולא רוצים גלים. רוצים לחיות בוודאות כלכלית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות