banner
הדמיה - מלון בהרצליה פיתוח // קרדיט : אדריכל אורי זרובבל
הדמיה - מלון בהרצליה פיתוח // קרדיט : אדריכל אורי זרובבל

מלון חדש בהרצליה ? נדחתה עתירה מנהלית נגד אישור התוכנית

נדחתה עתירה להקמת מלון בן 144 חדרים בהרצליה פיתוח, שהוגשה על ידי משפחות המתגוררת בסמוך ואשר ביקשו לקבוע כי השטח לא ייועד לבנייה

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה עתירה מנהלית על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ואישר תוכנית של חברת הכשרת הישוב להקמת מלון בהרצליה פיתוח. העתירה המנהלית הוגשה על ידי מספר משפחות המתגוררות בסמיכות למגרש, עליו אמור להיבנות המלון, אשר ביקשו לבטל את אישור התוכנית ולקבוע כי השטח לא ייועד לבנייה.

על פי דיווח של חברת הכשרת היישוב לבורסה, "ניתן תוקף סופי וחלוט לתב"ע שאושרה בפברואר 2020, על ידי הוועדה המחוזית, לנכס מקרקעין בשטח של כ- 11 דונם ברצועת החוף בהרצליה פיתוח, אשר החברה הינה בעלת 67% מן הזכויות בו. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה עתירה מנהלית על החלטת הוועדה לדחות התנגדות שהוגשה".

מדובר בתב"ע המתייחסת להקמת מלון בן 144 חדרים בשטח של כ- 19.2 אלף מ"ר על מגרש בשטח כ-11 דונם ברחוב גלי תכלת, על שפת הים בהרצליה פיתוח. המגרש ממוקם צפונית למלון השרון.

הדמיה - מלון בהרצליה פיתוח // קרדיט : אדריכל אורי זרובבל
הדמיה – מלון בהרצליה פיתוח // קרדיט : אדריכל אורי זרובבל

כאמור, בתחילת השנה הגישו מספר משפחות, המתגוררות ברחובות הסמוכים למיקום המיועד של המלון, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברה ונגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, במסגרתה הם דרשו לבטל את ההחלטה המקורית להקמת המלון, וביקשו לשנות את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח. בין היתר טענו מגישי העתירה כי באם התוכנית תצא לפועל הם ייפגעו קשות בשל תנועה כבדה שתיווצר ברחובות הצרים של השכונה בשל פעילות המלון.

באשר להוצאות משפט, נכתב בפסק הדין כי: "לאור הודעת המבקשים – העתירה נדחית. בכל הנוגע להוצאות, לאחר ששקלתי נחה דעתי כי לפנים משורת הדין אין לחייב את העותרים בתשלום הוצאות. קביעתי זו מושתתת ראשית על כך שההמלצה למשיכת העתירה התבססה בין היתר על שינוי חקיקה אשר אירע לאחר הגשת העתירה ונסב על אישורה של תמ"א 1 אשר שינתה וביטלה חלקים רלוונטיים בתמ"א 13  – אשר עליה נסבה העתירה.

"זאת ועוד, כפי העולה מהבקשה  – המשיבים שאינם מוסדיים הסכימו לוותר על הוצאות ואילו המשיבות אשר עומדות על פסיקת ההוצאות הן רשויות ציבוריות שאומנם אין לזלזל בהוצאה הכספית אשר נגרמת להם כפועל יוצא מנקיטה בהליכים ואולם, בנסיבות המיוחדות של העתירה אינני סבורה כי יש מקום לפסוק הוצאות לטובתן. לאור האמור – העתירה נדחית ללא צו להוצאות".

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות