banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

לקראת אישור בממשלה: הגדלה משמעותית של מכסת עובדי הבניין הזרים

מכסות העובדים הפלסטינים והזרים יעמדו על 80,000 ו-32,500 בהתאמה. זאת, לעומת המכסה לעובדים פלסטינים העומדת על 64,500 עובדים כיום והמכסה לעובדים זרים בענף הבנייה העומדת על 16,500 עובדים בלבד

בשורה לקבלנים שטוענים כבר זמן רב שיש להגדיל את מספר הידיים העובדות בענף הבניה. שר האוצר ישראל כץ, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, סיכמו על הגדלה משמעותית של מכסת עובדי הבניין הזרים והפלסטינים בישראל.  מדובר בסיכום בין משרדי הממשלה והשרים הממונים, וההחלטה אמורה לעלות לאישור בישיבת הממשלה הקרובה.  

על פי הסיכום, מכסות העובדים הפלסטינים והזרים יעמדו על 80,000 ו-32,500 בהתאמה. מדובר בהגדלה משמעותית מהמצב הקיים כאשר נכון להיום המכסה לעובדים פלסטינים עומדת על 64,500 עובדים והמכסה לעובדים זרים בענף הבנייה עומדת על 16,500 עובדים בלבד.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי : "דווקא בימים אלה, הגדלת מכסת העובדים, קריטית להאצת ענף הנדל"ן, הן כמקור לאלפי מקומות עבודה נוספים, הן כמנוע צמיחה כלכלי למשק. "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הגדלת  מספר עובדי העבודות הרטובות תשפיע באופן ישיר גם להגדלת מספר העובדים בעבודות האחרות בענף הבניין כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות, עובדי אינסטלציה, עובדי מיזוג אוויר וכו'. בשנים בהן חל גידול במספר העובדים הפלסטינים והזרים, חל גידול במספר העובדים הישראלים. לפיכך, ועל מנת לענות על הצורך להגדיל את כושר הייצור הענפי, הגדלת מספר העובדים בעבודות רטובות אף תורמת ליצירת משרות נוספות בענף".

נזכיר כי לאור מגיפת הקורונה, עובדי הבניין הפלסטינים נמצאים עדיין בשגרת עבודה מיוחדת הכוללת שהות רציפה בישראל למשך 21 יום ללא חזרה הביתה. שגרה זו מחייבת את הקבלנים והיזמים למציאת פתרונות לינה לאלפי העובדים וגם מקשה על העובדים עצמם המנותקים מביתם. החלטה זו שתקפה כבר מספר חודשים הובילה גם בין היתר לירידה במספר העובדים הפלסטינים שנכנסים לעבודה בישראל מרמה של כ-64 אלף עובדים לכ-40 אלף עובדים בלבד.  

ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // צילום: כפיר סיון
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // צילום: כפיר סיון

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו התייחס לסיכום בין השרים ולהחלטת הממשלה המתגבשת ומסר כי: "ראינו השבוע את הנתונים המדאיגים על מצב המשק ובמרכזם ירידה של 40% בהיקף ההשקעה בבניה. לאורך הזמן הצגנו לממשלה דרישה להגדיל את מכסת העובדים בענף, בדיוק בהיקף שאושר הערב, כדי לעמוד במשימה של התחלת בנייה של 60 אלף יחידות דיור בשנה – היעד שקבעה הממשלה עצמה. אנחנו מודים לשרים ישראל כץ, יעקב ליצמן ואיציק שמולי על ההחלטה לאשר את הגדלת המכסות. הגדלתן תוביל גם ליכולתו של הענף הבניה והתשתיות לקלוט עשרות אלפי ישראלים לעבודה במקצועות הנלווים ובמקצועות ניהול הבניה. עלי להדגיש כי תוספת לעובדים היא רק חלק מעשייה שיש להשלים כדי להבטיח ודאות בענף והאצה של הבניה. על הממשלה לפעול במקביל לשחרור בירוקרטיה וקרקע לבניה, ועליה לייצר רשת בטחון לענף ועידוד של ביקושים, כדי להבטיח שענף הבניה התשתיות, הקטר של המשק הישראלי, יחזור למלוא כוחו".  

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות