banner
באדיבות עיריית נתניה
באדיבות עיריית נתניה

נתניה: מדיניות תכנונית חדשה במרכז העיר מציעה 6,300 יח"ד

הוועדה המחוזית מרכז אימצה מדיניות חדשה לתכנון מרכז עירוני חדש בנתניה הכולל 6,300 יחידות דיור בצפיפות של 20 יח"ד לדונם, זאת במקום 2,800 יח"ד בצפיפות של 8 יח"ד לדונם

באדיבות עיריית נתניה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה לאמץ מדיניות חדשה למרכז עירוני חדש בנתניה, כך נמסר ממינהל התכנון, לאור עדכון מסמך המדיניות למתחם בתחום תכנית המאושרת משנת 2003 (נת/542/א'), בשטח כולל של כ- 780 דונם, הממוקם בין הרחובות היהלומן אברמס, שד' בן צבי במזרח, בן גוריון במערב, ושכונת נווה עוז בדרום. 

במינהל התכנון מציינים כי: "שינוי התכנון במתחם נדרש עקב חסר מימוש של רוב שטח התכנית התקפה. המסמך מציג תכנון עדכני, עם ניצול יעיל של חטיבת הקרקע הפנויה ברובה אשר מקצה זכויות בניה באופן שיאפשר בין היתר פיתוח ראוי והנחת תשתיות עירוניות באזור. רוב שטח התכנית לא מומש ולכן הוחלט על הכנת מסמך מדיניות עדכני". 

המסמך החדש כולל הגדלת כמות יח"ד לכ-6,300 יחידות דיור בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם נטו וכן, תוספת שטחי ציבור מסחר ושטחי תעסוקה, זאת במקום התכנון שהיה תקף עד כה בו  ניתן היה לבנות במתחם 2,800 יחידות דיור בצפיפות של 8 יח"ד לדונם נטו ובבינוי של 2-7 קומות כאשר מרבית השטח מיועד לבניה נמוכה וצמודי קרקע. 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ציינה כי: "תכנית 542 א' הינה תכנית וותיקה שנדרשנו לבצע בה מקצה שיפורים ולהתאימה לצורכי השעה.  אני שמחה שאחרי שנים רבות בהן שיוועו בעלי הקרקע לממש את זכויותיהם, אישרה הוועדה המחוזית את בקשתה של עיריית נתניה ופרויקט 542 א' יוצא לדרך. תודתנו נתונה גם למינהל מקרקעי ישראל על שהקצה 50 מיליון שקל לפיתוח תשתיות למתחם".

עפ"י עקרונות התכנון החדש אזור התכנון חולק ל- 22 תתי מתחמים כאשר ניצול ומימוש מלוא הזכויות המוצעות והוספת יחדות הדיור מותנה בתכנון המתחם בשלמותו. כמו כן, המסמך כולל את המשך ציר "הרצועה הירוקה" שהתוותה תכנית המתאר הכוללנית של נתניה, שתחיליתו באזור הנופש המטרופוליני ובחורשת הסרג'נטים במזרח העיר והמשכו כחלק מתכנית זו בחוף הים במערב. בנוסף, התכנית מציעה חיבור של שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים בין הפארק, השטחים הפתוחים והרחובות הראשיים.  

"מסמך המדיניות מציע לשמור על רחובות אוסקר שינדלר, לוי אשכול ואירנה סנדלר כרחובות הראשיים והעיקריים עליהם תתבסס מערכת תחבורה ציבורית, מבני ציבור ועירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה. כמו כן, מאפשר המסמך ניצול יעיל של רחובות משניים וכן חיבור השדרות המרכזיות אל הפארק, מבני הציבור והשטחים הפתוחים", מסבירים במינהל התכנון, "שדרות אוסקר שינדלר מוצעים להפוך לשדרה מרכזית ירוקה ברוחב של 15 מ' הכוללת מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים. לאורך שדרות אירנה סנדלר מוצעת שדרה ירוקה א- סימטרית ברוחב 8 מ' בצד אחד של הרחוב בלבד.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי: "המסמך מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של נתניה, תוך תוספת משמעותית לחיזוק העירוניות המתחדשת באזור הכוללת את השכונות גבעת הפרחים ממזרח (בתכנון), נווה עוז בדרום  ומתחם גרינטל שמצפון. התכנון כולל עירוב שימושים ומציע מגוון של סוגי דירות, כמו גם מענה לצורכי ציבור ופארקים לרווחת התושבים" ומהווה תכנון עדכני".

מסמך המדיניות נערך ע"י צוות התכנון של עיריית נתניה בראשות מהנדס העיר ארז טל ובתיאום עם לשכת התכנון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות