banner
אלי כהן // צילום: מיכל מסינג
אלי כהן // צילום: מיכל מסינג

"להוריד בירוקרטיה, לפתוח את השוק"

כשהוא מעודד מנתוני האבטלה הנמוכים, מהתחזקות השקל ומפיתוח אזורי התעשייה בפריפריה שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אופטימי מתמיד: "אני צופה שהצמיחה תימשך"

אלי כהן // צילום: מיכל מסינג

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן משוכנע שפניה של התעשייה הישראלית אל עבר המשך התפתחות וכי פיתוח הפריפריה הוא נדבך משמעותי בתהליך. בריאיון ל"מגדילים" הוא אומר: "אני מאמין שהפוליטיקה הכי טובה היא עשייה הגעתי מהעולם העסקי ואני מוכוון תוצאות. אני כולי מכוון לטובת התעשייה, העסקים וצמיחת המדינה. לשמחתי כמעט בכל אזור תעשייה שאנחנו פותחים אנחנו רואים ביקוש למפעלים והדבר הזה טוב לענף הבנייה. מגיעות חברות בינלאומיות ויש צמיחה וביקוש לבנייני משרדים, מפעלים שהיו במרכז עוברים לפריפריה וגם שם רואים צמיחה וזה יוצר ביקוש למגורים והשקעה בתשתיות. זה מעגל שמניע את עצמו. לשמחתנו יש גידול טבעי של 180,000 תושבים לפחות במדינה ללא עולים חדשים והכיוון הוא המשך הביקוש ואני צופה שהצמיחה תימשך".

עוד אומר כהן בריאיון: "הדבר הכי חשוב בעיניי זה אחוז האבטלה 3.7 אחוז אחד מהנתונים הטובים ביותר מקום המדינה. כשאני רואה שאנחנו מייצרים עשרות אלפי מקומות עבודה מדי שנה זה מבחינתי ההישג העיקרי שלנו, שמישהו יכול לקום בבוקר ולעבוד. הפנסיה לעצמאים בעיניי הוא חוק חשוב, צריך להמשיך ולתת תמריצים לעצמאים יש לנו במדינה 500 אלף עסקים קטנים, צריך לעזור להם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות