banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

לא זנחו את התקווה לדירה מוזלת: למעלה מ-17 אלף משקי בית נרשמו להגרלה על 790 דירות מוזלות

מדובר בהגרלות המשך של התוכנית הממשלתית. על פי משרד הבינוי והשיכון 17,016 משקי בית נרשמו להגרלות ההמשך ויתחרו על 790 דירות בסך הכל. מדובר בביקוש משמעותי לתוכנית שחלק מהגורמים בענף הנדל"ן כבר מיהרו להספיד. הביקוש המשמעותי להגרלה כעת מעיד כי הציבור הרחב ממשיך להאמין בתוכנית ולנסות ולזכות באפשרות לרכוש דירות מוזלות. תוצאות ההגרלה – בסוף החודש.

למרות ההספדים ולמרות שהפוקוס הממשלתי על תוכנית מחיר למשתכן הולך ונעלם נראה שזכאי התוכנית הממשלתית ממשיכים לתת בה אמון. משרד הבינוי והשיכון מפרסם היום כי במסגרת הגרלות המשך של התוכנית הממשלתית, 28 במספר, נרשמו לא פחות מ-17,016 משקי בית. נזכיר כי הגרלות המשך במסגרת מחיר למשתכן הן הגרלות שכבר נסגרו והוכרזו בהן זוכים, אולם בסופו של תהליך נותרו בהן דירות שלא נבחרו על ידי זכאים. 

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, הגרלות ההמשך כללו 790 יחידות דיור ב 13 יישובים ברחבי הארץ: אור יהודה, אשקלון, בית שמש, גדרה, יבנה, מצפה רמון, נהריה, נתיבות, נתניה, פרדס חנה-כרכור, קריית ביאליק, קריית גת וקריית מוצקין. הישובים המבוקשים ביותר בהגרלה, כלומר אלו שנרשמו אליהם הכי הרבה זכאים הם: יבנה (5793 נרשמים), אור יהודה (5276 נרשמים) ובית שמש (4220 נרשמים). 

עוד על פי הנתונים, מרבית הנרשמים הם זכאים מהסדרות החדשות יותר. כך, מסדרה א' (הוותיקה ביותר) נרשמו 450 משקי בית, מסדרה ב' – 1,470 משקי בית ומסדרה ג'- 13,636 משקי בית. במקביל, מעניין לראות כי גם משפרי דיור נרשמו להגרלות –  1,460 משקי בית. בכל הקשור לביקוש הנרחב להגרלות הוסיפו ואמרו היום במשרד הבינוי והשיכון כי: "חשוב לציין כי בהרשמה להגרלות ההמשך, ניתן להירשם למספר הגרלות ללא הגבלה ובפועל היו מעל ל- 76,600 הרשמות להגרלות".

הביקוש החריג להגרלות ההמשך של התוכנית הממשלתית מעיד כי ייתכן והזכאים מבינים שימיה של התוכנית ספורים וכי הם מבקשים לנסות ולממש את הזכאות. עם זאת, לא מן הנמנע שגם העלייה בהיקפי העסקאות בחודשים האחרונים כמו גם הפרסומים אודות עלייה אפשרית במחיר הדירות, בין היתר בשל חזרת משקיעים לשוק, מדרבנת גם את הזכאים לחזור ולנסות לזכות בדירות מוזלות. נזכיר כי יש מי שצופה כי הורדת מס הרכישה למשקיעים צפויה להחזיר את האחרונים לשוק והגדיל הביקוש לדירות. 

עד כה אוכלסו 9,500 דירות מחיר למשתכן ברחבי הארץ
נכון להיום, הוכרזו 78 אלף זוכים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, מתוכם 29 אלף בני מקום שזכו בדירה ב-86 יישובים ברחבי הארץ. עד כה אוכלסו כ-9,500 יחידות דיור סך הכל, כ-1,700 דירות קיבלו טופס ארבע או בהליך בקשה לטופס ארבע, 57,096 דירות קיבלו היתר ומעל ל- 36,000 זוכים חתמו חוזה.

"ההיענות הגבוהה מצד אלפי בתי אב להשתתף בהגרלות מוכיחה על המחסור הגדול בפתרונות דיור, ובצורך הקיים במענה מעשי ומיידי לדיור בר השגה", כך מסר היום יעקב ליצמן, שר הבינוי והשיכון. יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הוסיף לדברי השר ומסר כי: "ההרשמה הגבוהה להגרלות מעידה על הצורך הגדול שקיים בשוק לדיור בר השגה".

אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון התייחס אף הוא לנתונים: "הזכאים ממשיכים להביע אמון ולהשתתף גם בהגרלות ההמשך. ההגרלות ממשיכות להתבצע בכל רחבי הארץ תוך מתן מגוון דירות לקהלים שונים מנהריה דרך פרדס חנה-כרכור, נתניה, יבנה, אור יהודה, בית שמש ועד מצפה רמון. מדי שבוע מאוכלסים זוכים דירות של פרויקטים בתכנית ברחבי הארץ".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות