banner
האצטדיון הישן ישמש למימוש פינוי בינוי | הדמיה א.א סטודיו אלכס
האצטדיון הישן ישמש למימוש פינוי בינוי | הדמיה א.א סטודיו אלכס

ראשל"צ: שטח האצטדיון הישן ישמש למימוש פינוי בינוי

ראש העיר, דב צור: "מוטלת על כתפינו אחריות גדולה לנתינת מעטפת כוללת, שלא מסתפקת רק בשינויים קוסמטיים"

הדמיה א.א סטודיו אלכס

תוכנית פינוי בינוי בנחלת יהודה בראשון לציון אושרה לתוקף בתנאים בוועדה המחוזית מרכז לתכנון ובנייה, כאשר במקום כ -200 יחידות דיור, רובן בשיכונים במצב פיזי ירוד, ייבנו 800 יחידות דיור, שטחי מסחר ומשרדים. האצטדיון בסמוך ישמש שטח השלמה.

מהנדס העירייה, קיריל קוזיול, אמר כי: "תוכנית זו היא חלק ממדיניות העירייה לקדם תכניות התחדשות עירונית במתכונת של בינוי -פינוי -בינוי בשיכוני רכבת ישנים ורעועים בהם לא ניתן לממש את תמ"א 38 לצורך חיזוק בפני רעידות אדמה". יצוין כי העירייה מקדמת בימים אלו הליך דומה בשכונת רמת אליהו, שם על בסיס שטחי השלמה שהצליחה העירייה לקבל מהמדינה, יצאה לדרך התוכנית.

800 יחידות דיור
המדובר בתוכנית שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית כבר ב-2012 ברחובות אלי כהן והשניים. בעיריית ראשון לציון מבקשים לקדם את התוכנית, לאור העובדה כי 200 יחידות הדיור, שהן רוב יחידות הדיור בתוכנית, הינן בשיכונים משנות ה-60 וה-70, במצב פיזי ירוד וללא מעליות. בכדי להימנע מצפיפות ועומס על התשתיות, כפי שטומנת בחובה תוכנית פינוי בינוי, הוחלט להשתמש באצטדיון הסמוך כשטח השלמה. בסך הכל ייבנו 800 יחידות דיור בבניינים בני חמש- שש קומות בשטח המפונה ועל מגרש הכדורגל יבנו חמישה מגדלים ושטח מסחרי. יש לציין כי אצטדיון חלופי מתוכנן בנחלת צפון, שכונה חדשה שתבנה בסמוך. עד הקמת השכונה החדשה, יינתן פתרון ביניים במגרשים הסמוכים.

התכנית מאפשרת הקמת המגדלים תחילה,  כך שבידי הדיירים תהיה האפשרות לעבור ישירות מהדירה שלהם לדירה החדשה.

ראש העיר דב צור, מסר לאחר הפקדת התוכנית: "קידום התוכנית הוא חלק ממדיניות העירייה בתחום ההתחדשות העירונית, המבקשת לאפשר תוכניות פינוי בינוי במקרה של מבנים במצב פיזי ירוד וללא מעליות, לצד הקצאת שטחי השלמה בסמיכות כדי להימנע עד כמה שניתן מצפיפות הגורמת לעומס על תשתיות ומתקנים ציבוריים. מוטלת על כתפינו אחריות גדולה לנתינת מעטפת כוללת, שלא מסתפקת רק בשינויים קוסמטיים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות