banner

אדריכל רוני תימור על ציפוף הערים: "חייבים לקדם את תוכנית האשכולות"

אדריכל רוני תימור, בעלים משותף במשרד תימור שוורץ אדריכלים, מסביר למה התיקון לתמ"א 35 מיותר, מדוע תוכנית האשכולות היא הדבר הנכון לערי ישראל, ומדבר על מגמות התכנון החדשות: "המגמה היא לתכנן מרקמים גדולים יותר, בבנייה לגובה"

לאחרונה עודכנה תוכנית תמ"א 35, שעוסקת בציפוף מרכזי הערים בישראל. מטרת התוכנית היא לתת מענה לאוכלוסייה ההולכת ומתרחבת בתוך מרכזי הערים. לדברי מינהל התכנון, המשמעות היא שהערים יהיו צפופות יותר אך איכות החיים תהיה גבוהה יותר. אלא שעוד ועוד עדכונים לתוכנית, גם עלולים לעקב את הביצוע. "סיירת שטח" יצאה לפגוש אדריכל רוני תימור, בעלים משותף במשרד תימור שוורץ אדריכלים, המתמחה בתכנון ערי ישראל ולנסות להבין האם העדכון החדש באמת נחוץ לנו. 

רוני, מה דעתך על עדכון תמ"א 35 כמומחה בתחום תכנון ערי העתיד?

"אנחנו סבורים שמינהל התכנון לא צריך להמציא תוכנית חדשה. המדינה בנתה את תוכנית האשכולות, יש תוכניות קיימות שכבר מחכות ואין צורך לבנות שוב ושוב אזורים ובכלל, אין שום צורך או תועלת מפתיחת הנושא שוב. מה שצריך לעשות הוא 'להתלבש' על תוכנית האשכולות ולבנות ממנה תוכניות מדויקות, במקום לאפשר לכל ראש עיר לפתוח את הכל מחדש. אם זה יקרה אז כל תוכנית הכי קטנה תתפרס ותמרח לתהליך של מדיניות ועד התנגדויות. צריך להיות יעילים, להתקדם עם תוכנית האשכולות ולקבוע לוחות זמנים, בלי עוד סימני שאלה חדשים". 

על היתרונות של תוכנית האשכולות, אומר אדריכל תימור: "תוכנית האשכולות באה לפתור את הבעיה, לקבוע איך מחלקים את המדינה, איך אפשר ונכון לעשות ציפוף, איפה כדאי לצוף יותר ואיפה פחות. היא גם תיתן מענה לעוד תוכניות שעד היום לא מצאו להם פתרונות, כגון מה יחליף בפועל את תמ"א 38 ואיך מקדמים את ההתחדשות העירונית. יש הרבה שאלות והפתרון ברור, הבסיס קיים, אין צורך בעוד תוכניות". 

מה האג'נדה התכנונית שלכם?

"משרד תימור שוורץ אדריכלים עוסק בכל תחום המגורים, החל מהבניין הבודד ועד למרקמים שלמים. בעשור האחרון אנו עדים למגמה של התחזקות ההתחדשות העירונית וכמו כן, ישראל לומדת מהעולם ומתחילה מגמה של עלייה לגובה בבינוי. מגמות אלו ניכרות גם בפעילות שלנו, אם פעם התמקדנו בתמ"א 38 הרי שאנחנו משנים מגמה ומתמקדים כיום במתחמי פינוי בינוי, בעלייה לגובה ובתכנון מרקמים יותר גדולים בעיר". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות