banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה // מגדילים

תקנות חדשות מאפשרות הארכת תוקף היתרי בניה והחלטות ועדה

תקנות חדשות עליהן חתם שר הפנים אריה דרעי מאפשרות הקלות חשובות לגורמים הפועלים בענף הנדל"ן. מדובר בתקנות המאפשרות הארכה של היתרי בניה, החלטות ועדה וגם מתייחסות להליך בקשת תיק מידע מהוועדה המקומית.

בשורה לקבלנים, יזמים ושאר השחקנים בענף הנדל"ן : הוראת שעה חדשה תעניק הקלות בתהליכי תכנון, רישוי וקבלת מידע מהרשות המקומית. התקנות, שנחתמו כבר על ידי שר הפנים אריה דרעי, מגיעות לאור משבר הקורונה. נציין כי חלק מהתקנות כבר נכנסו לתוקפן וחלק ייכנסו לתוקפן בספטמבר הקרוב.

מדובר כאמור בהוראת שעה שתהיה תקפה למשך השנה הקרובה. התקנות החדשות מתייחסות להליך בקשת מידע מהוועדה המקומית, להארכת תוקף היתר בניה שניתן ליזמים וקבלנים ואף הארכת תוקף של החלטת ועדה למתן היתר בניה.

החלק הראשון של התקנות מתייחס לנהלי בקשת תיק מידע, הליך חשוב בעבודת היזמים והאדריכלים מול הוועדה המקומית. במסגרת התקנות הוחלט כי הליך זה יקוצר עם כמה דגשים. נכון להיום הליך זה כולל אפשרות לרשות המקומית לסרב או להחזיר את הבקשה בטענה שהיא לא עמדה בתנאים המוקדמים להגשתה מספר פעמים. התקנות קובעות כי לרשות המקומית יתאפשר לדחות הבקשה פעם אחת בלבד ובתנאים מסוימים.

בכל הקשור להארכת תוקף של תיקי מידע להיתר בניה, החלטות ועדה לאשר בקשות להיתר בניה וגם תוקף של היתרי בניה שניתנו בפועל – קובעות התקנות כי תוקף שפקעו יפקע החל מ-1.1.20 ועד 31.12.20 יוארך לתקופה של שנה נוספת, וזאת ממועד פקיעת התוקף.

במנהל התכנון מסבירים שמדובר בהקלה שתכליתה לאפשר לענף הנדל"ן להמשיך ולפעול בצורה רציפה למרות המצוקות שנובעות ממשבר הקורונה. במקביל, פרסמו באתר מינהל התכנון גם מצגת שמסבירה בצורה פשוטה את משמעות התקנות ואת הדרך להגשת הבקשות כמו גם פירוט לגבי תאריכים רלוונטיים.

בכל הנוגע לכניסת התקנות החדשות לתוקף – בכל הנוגע לארכת מועדי היתר, החלטת ועדה וגם תוקף של תיקי מידע להיתר, התקנות כבר נכנסו לתוקף בסוף יולי האחרון.  בכל הנוגע להארכת מועדים של בקשות מידע, התקנות ייכנסו לתוקף רק ב-26 לספטמבר.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות