banner
אריק גלעד // צילום: אוראל כהן
אריק גלעד // צילום: אוראל כהן

"חשבנו שהקורונה זה דבר זמני שיחלוף אבל נראה שזה משהו שצריכים ללמוד להתמודד איתו"

אריק גלעד, המשנה למנכ"ל קבוצת נתיב פיתוח, מספר שהקורונה גורמת לרוכשי הדירות לחפש בעיקר את הביטחון. "הם רוצים לדעת שיוכלו לשלם על הדירה ורוצים לדעת שיהיה להם איפה לגור. אנחנו רואים ביקוש גדול מאוד למרפסות גדולות וגינות גדולות כמו גם דירות יותר גדולות", כך גלעד על מכירת דירות בימי קורונה

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – אריק גלעד, המשנה למנכ"ל קבוצת נתיב פיתוח.

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה תפסה אותנו בשיא הפעילות והצמיחה של החברה עם 8 פרויקטים ובהם כ-2,000 יחידות דיור, עם שיווק של פרויקטים לשוק החופשי וגם פרויקטים של מחיר למשתכן ברחבי הארץ. בנוסף, בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לפתוח עוד שלושה פרויקטים חדשים במודיעין, קריית ים ובית שמש עם כ- 500 יח"ד נוספות".

איך מתמודדים עם המצב?
"מנסים למצוא פתרונות של עבודה במצב קורונה. פועלים בהתאם להגבלות הנדרשות אבל לא מפסיקים לעבוד. אנחנו מחפשים פרויקטים חדשים, ממשיכים בביצוע בכל הכוח ומוצאים פתרונות לשיווק הדירות בדגש על פתרונות מימון שמסייעים לרוכשים במימוש רכישת הדירה. למשל, יצאנו במבצע יצירתי במסגרתו הרוכשים משלמים כפי יכולתם במעמד הרכישה – ומקבלים הנחה בהתאם. ככל שההון הראשוני שישולם יהיה גבוה יותר, כך גם ההנחה תגדל בהתאם. זאת לצד מבצעי המימון השונים אותם אנו מאפשרים מזה תקופה ארוכה". 

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"רוכשי הדירות מחפשים ביטחון. הם רוצים לדעת שיוכלו לשלם על הדירה ורוצים לדעת שיהיה להם איפה לגור. יש יתרון גדול של דירות הנמצאות לקראת אכלוס לעומת דירות על הנייר. אנחנו רואים ביקוש גדול מאוד למרפסות גדולות וגינות גדולות כמו גם דירות יותר גדולות. התקופה האחרונה לימדה אותנו כמה חשוב המרחב הביתי".

איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"בתקופה הזו חשוב לתת ללקוחות ביטחון, להקשיב לצרכים שלהם וללוות אותם בכל התהליך".

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"בארץ עדיין חסרות הרבה מאוד דירות  – במיוחד באזורים מסוימים. לכן אנו צופים עליית מחירים, במיוחד כשלא ברור כרגע מה תוכניות הממשלה בכל הקשור לפתרון מצוקת הדיור. המחירים לא יורדים ויש אפילו עליית מחירים בדירות המיוחדות. מבחינת מכירת דירות, אנחנו חווים חודשים של שיא מכירות באתרים השונים. בהתחלה חשבנו שהקורונה זה דבר זמני שיחלוף אבל כרגע נראה שזה משהו שאנחנו צריכים ללמוד להתמודד איתו ביום יום,  ונדרשים לכך לא מעט שינויים".

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"לבדוק טוב את הצרכים של המשפחה והאם הם משתנים לאור המצב היום. בנוסף, חשוב לבדוק את היכולת הכלכלית ולקבל אישור מראש למשכנתא כדי לדעת מה התקציב האפשרי, ובהתאם לכך לעשות תכנית לטווח ארוך".

להצטרפות לקהילה שלנו >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות