banner
יאיר טל, מ"מ מנכל "דירה להשכיר" // צילום: ניר קידר
יאיר טל, מ"מ מנכל "דירה להשכיר" // צילום: ניר קידר

חשיפה! "דירה להשכיר" תכנס לתחום ההתחדשות העירונית

בראיון ל"מגדילים" אומר יאיר טל, מ"מ מנכל החברה הממשלתית להשכרת דירות לטווח ארוך "דירה להשכיר", כי באוצר בוחנים יחד איתם כניסה לתחום ההתחדשות העירונית, אשר ישולב בזרוע הביצועית של "דירה להשכיר". טל: "אפשר לגור בשכירות ארוכת טווח ולהפנות את הכסף לאפיקים אחרים, כמו לימודים ועסקים"

תמונה: יאיר טל // צילום: ניר קידר

"דירה להשכיר", החברה הממשלתית להשכרה ארוכת טווח של דירות, הוקמה לפני כ- 4 שנים ושיווקה עד היום כ-8000 דירות ברחבי הארץ. רק 17 עובדים יש לחברה ובראשה עומד מתחילת השנה יאיר טל (43), המכהן כמ"מ מנכ"ל החברה, לאחר שהחליף בתפקידו את עוזי לוי.

"אנחנו רוצים לשנות את ה – DNA  הישראלי שמשתעבד למשכנתא"
בראיון ל"מגדילים" מספר טל כי החברה עומדת לשווק עוד כ-65 אלף דירות בירושלים, שוהם, רמלה, כרמיאל, באר יעקב, חיפה, הרצלייה ורמת השרון (שלוש האחרונות כבר מאוכלסות),  זאת מתוך החלטת הממשלה מ-2013 להביא לבניית 150 אלף יחידות דיור ברחבי הארץ, שישמשו להשכרה ארוכת טווח, עד 20 שנה, כשלאחר מכן היזם יוכל למכור את הדירות האלה.

אלא שלמרות המספרים היפים המשימה, מסתבר, כלל לא קלה, בעיקר כשב- DNA של הישראלי מצוי הרצון לרכוש דירה על שמו כחלק אינטגראלי ובלתי נפרד ממנו.

"אנחנו רוצים לשנות את ה–DNA הזה ולהסביר לישראלים כי כבר לא חייבים לקנות דירה ולהשתעבד למשכנתא", אומר טל, "אפשר לגור בשכירות ארוכת טווח ולהפנות את הכסף לאפיקים אחרים, כמו לימודים ועסקים".

הדמית המגדלים המתוכננים בר״ג // תכנון: ישר אדריכלים
הדמית המגדלים המתוכננים בר״ג // תכנון: ישר אדריכלים

לטענת טל, כבר רואים כעת את השינוי: "התפיסה התרבותית הזאת הולכת ומשתנה, בעיקר בקרב הדור הצעיר, שכבר לא רוצה נכסים אלא צריך דבר או אמצעי שיכול לשרת אותו. כאן ועכשיו. אני מקווה שנגיע לבסוף לתפיסה שקיימת במדינות רבות בעולם, בהן  אנשים משכירים דירות חדשות לטווח ארוך ולא קונים אותן".

לראשונה: "דירה להשכיר" תכנס לתחום ההתחדשות העירונית
אם בהשכרה ארוכת טווח רואים ב"דירה להשכיר" את העתיד בנדל"ן העירוני, הרי שככל הנוגע להתחדשות העירונית, מדובר בזרוע ביצועית המשתלבת יחד עם התוכניות שלהם לעתיד.

"אין לנו הרבה עתודות קרקע בתוך הערים, בעיקר במרכז, ולכן ההתחדשות העירונית היא פתרון ודאי עם כח תכנוני גדול לעתיד ואנחנו לוקחים אותו בחשבון. האוצר, בו עבדתי שנים רבות כסגן החשב הכללי לעניינים חברתיים, פנה אלינו כדי שנכין יחד תוכנית לשילוב בניית הדירות להשכרה לטווח ארוך יחד עם הפרויקטים השונים של התחדשות עירונית", אומר טל.

הדמית המגדלים המתוכננים בר״ג // תכנון: ישר אדריכלים
הדמית המגדלים המתוכננים בר״ג // תכנון: ישר אדריכלים

איזו השפעה תהיה ל"דירה להשכיר" לטווח הארוך על שוק הנדל"ן?
אנחנו נותנים לשוכר ודאות ויציבות. הוא מקבל דירה חדשה עם אחריות לתיקונים ותחזוקה לטווח ארוך, ללא כל תלות במצבי רוח של בעל הבית, ולכן אני מאמין שהעסק הזה ילך ויתבסס. כבר היום אנחנו רואים הצלחה אדירה בפרויקטים בהם גרים אנשים בהרצלייה, רמת השרון וחיפה, ובסקר שביעות רצון שערכנו בקרב הדיירים קיבלנו ציונים מאוד גבוהים. בירושלים בשכונת ארנונה הייתה התעניינות רבה עוד לפני שפרסמנו את הפרויקט. אני מאמין שבעוד 15 שנה יהיה כאן מלאי של כ-20 אלף יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי הארץ, חלקה בפרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר ליזם יהיה אינטרס מובהק לשמור עליהן. גם בגלל שהוא מפקיד 5 מיליון שקלים ערבות לכל פרויקט וגם בגלל שבסוף הוא צריך למכור את הדירות שהושכרו ולדאוג שהן יהיו אטרקטיביות לקונה".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בואו להגיב ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הפורום הישראלי להתחדשות עירונית >>> להצטרפות

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות