banner

חדרה: "18 תוכניות התחדשות עירונית עם היצע של 14 אלף יחידות דיור"

שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, מספר על ההתחדשות העירונית בעיר. מינהלת חדשה הוקמה ומקדמת שורה ארוכה של תוכניות, 4 מהן בשלב מתקדם. במקביל, מתחם תעסוקה ומסחר ענק של כ-500 אלף מ"ר הולך ומתפתח, ולדברי ארנט כהן מדובר ב"מתחם שמנקז אליו היום הרבה יזמים שנמצאים כבר בתהליכים של תכנון"

חדרה עומדת בפני תנופת פיתוח משמעותית. מתחם תעסוקה חדש נמצא בשלבים מתקדמים וגם בתחום ההתחדשות העירונית הכיוון חיובי. שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, הגיע לאולפן מגדילים לספר על הפיתוח וההזדמנויות החדשות בעיר.

"חדרה נמצא  היום בעיצומה של תנופת פיתוח", כך פותח ואומר שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, "מזה כמה שנים שעולם הנדל"ן ועולם היזמות בחדרה מתפתח בצורה מאוד משמעותית. אנחנו נמצאים בשלבים מאוד מתקדמים במתחם שאנחנו קוראים לו ה'אנרג'י פארק'. מתחם של תעסוקה ומסחר בהיקף כ-500 אלף מ"ר, מתחם שמנקז אליו היום הרבה יזמים שנמצאים כבר בתהליכים של תכנון". 

לצד מתחם התעסוקה, גם ההתחדשות העירונית בחדרה מתקדמת. "בעיר פועלת מינהלת התחדשות עירונית, המינהלת פועלת בתוך החברה הכלכלית, והיא פעילה מאוד גם בהשוואה למנהלות בערים אחרות", אומר ארנט כהן, "נכון להיום מתנהלות 18 תוכניות התחדשות עירונית מתוכן 4 תוכניות נמצאות ממש על סוף תהליך האישור שלהן ואחת אושרה למעשה. בתוך 18 התוכניות הללו יש כ-14 אלף יחידות דיור רק מהתחדשות עירונית".

עוד על פי ארנט כהן – "העירייה מקדמת תוכניות פינוי בינוי, ומעבר לזה יש גם תוכניות התחדשות עירונית שלא בדרך של פינוי בינוי. אחד היתרונות הגדולים של העיר חדרה הוא שלמעלה מ-90% מהקרקעות בעיר הן קרקעות פרטיות. בין אם בבעלות של בעלים פרטיים, ובין אם בבעלות העירייה. לכן, אם מדברים על העולם של קרקעות משלימות – בחדרה זה יהיה הרבה יותר קל. לכן, חלק מהתוכניות כוללות מרכיב של פינוי בינוי אבל גם של בניה חדשה שנמצאת באותן קרקעות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות