banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

זוכי מחיר למשתכן יכולים לגשת שוב להגרלות כמשפרי דיור

זאת, בתנאי שעברו 5 שנים מיום קבלת הדירה המוזלת בה זכו במסגרת תוכנית ממשלתית. כך עולה מהבהרה של משרד הבינוי והשיכון לזכאי התוכנית הממשלתית שניסו להירשם שוב כמשפרי דיור לאחר שזכו בהגרלות מחיר למשתכן בעבר. במשרד הממשלתי מבהירים כי לא מדובר בהחלטה חדשה, אבל זו המדיניות נכון להיום ולא בטוח שהיא תישאר, ומוסיפים כי הדבר לא חל על תוכנית הדיור החדשה

זכאי משרד הבינוי והשיכון שהוציאו תעודות זכאות לתוכנית מחיר למשתכן, וזכו בזכות לרכוש דירה מוזלת ואף רכשו אחת, יוכלו בהמשך הדרך להשתתף שוב בהגרלות משרד הבינוי והשיכון – הפעם כמשפרי דיור. עם זאת, הבהרה של משרד הבינוי והשיכון לזכאים קובעת כי על הזוכים להמתין 5 שנים מיום קבלת טופס 4 לדירה, או 7 שנים מיום ביצוע ההגרלה לאותה הדירה. מדובר בהחלטה שאינה חדשה אך לא הייתה מוכרת עד כה בקרב ציבור זכאי וזוכי מחיר למשתכן בצורה רחבה.

נזכיר כי זו המגבלה הקיימת גם על מכירת הדירה בה זכו זכאי מחיר למשתכן, פרק הזמן בו הם לא יוכלו למכור אותה אך יוכלו להשכיר אותה.

ההבהרה של משרד הבינוי והשיכון הגיעה כבר מזמן לאחר שמספר זכאי מחיר למשתכן פנו למשרד בבקשה להנפיק תעודת זכאות של משפר דיור בתוכנית הממשלתית. במשרד הממשלתי מסבירים כי לא מדובר במספר רב של פונים ובמקביל, חלקם אף זכו בדירה מוזלת ב'סיבוב הראשון' של מחיר למשתכן עוד לפני ימי שר האוצר משה כחלון. עוד מדגישים במשרד הבינוי והשיכון כי ההבהרה שיצאה התייחסה רק למחיר למשתכן ולא לדיור במחיר מופחת – התוכנית החדשה שיצאה לדרך בשנה האחרונה. גורמים במשרד הבינוי והשיכון הוסיפו כי נכון להיום זו עודנה המדיניות בכל הקשור למחיר למשתכן, אבל ייתכן שבדיונים הבאים בנושא יוחלט לשנות את ההחלטה, ובכל מקרה הדבר לא חל על תוכניות הדיור החדשות.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי: "משרד הבינוי והשיכון  מאפשר הנפקת זכאות כמשפרי דיור לזכאים העומדים בקריטריונים בהם גם זוכי מחיר למשתכן בהתאם לכללים שנקבעו ובתנאי כי דירתם תימכר עד 12 חודשים מיום קבלת הדירה החדשה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות