banner

"הררי מאכרים הבטיחו הבטחות סרק ויצרו פגיעה באמון הדיירים"

כך אומר אסף סימון מנכ"ל אפריקה ישראל התחדשות עירונית בסקירה מיוחדת מדרום מזרח תל אביב – יפו, לקראת כנס רובעים 7,8,9. רון חן, מנכ"ל חברת אנשי העיר: "תפקידנו הוא לקשר בין הצדדים וליצור אמון". אילי בר, מנכ"ל חברת אקוסיטי: "לדיירים יש כוח והשפעה"

מגדילים 01.07.2021

בשבוע הבא (6.7) יתקיים כנס מקצועי ראשון מסוגו בלב שכונת התקווה, דרום מזרח תל אביב יפו – האזור החם של ההתחדשות העירונית בתל אביב – יפו, שבו יעלו כל הסוגיות, התוכניות והאתגרים שאיתם יצטרכו העירייה, בעלי הדירות והיזמים להתמודד כדי לדחוף קדימה את חידוש פני השכונות.

"העיר נעה, היא סוג של אורגניזם חיי ואי אפשר להחזיק אותה במקום אחד, אי אפשר לדבר עוד רק על צפון העיר, העיר מתפתחת דרומה ומזרחה", אומר אסף סימון, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל התחדשות עירונית, "המצב הנתון של חוסר אמון בסיסי של הדיירים במערכות השלטון, יחד עם העובדה שבמשך שנים הסתובבו כאן הררי מאכרים והבטיחו הבטחות סרק יצרו פגיעה באמון הדיירים שמשהו יכול לקרות. רק הכניסה של יזמים גדולים וחזקים תבנה מחדש את האמון, תחזק את הביטחון של הדיירים ותראה להם שאפשר לעשות כאן ריוויירה. צריך לבטוח בחברות הגדולות והמנוסות – וזה יקרה".

בין האתגרים הגדולים שעומדים כיום בפני העירייה והיזמים, ניתן למנות בעיות פרצלציה ופלישות אבל מעל הכל המורכבות הגדולה ביותר היא הפן החברתי. "צריך להבין מאיפה נובעת התופעה של דיירים "מתנגדים". לרוב מדובר בדיירים מבוגרים, שמפחדים משינוי של צביון השכונה", מסביר רון חן, מנכ"ל חברת אנשי העיר, "בהתחדשות עירונית השינוי הוא לא רק של מבנים אלא של כל השכונה, שמעלה חששות גם משינויים ביוקר המחייה ולכן אנחנו קודם כל מסבירים להם את המשמעויות ובחברה יש מנהלת קהילה שתפקידה לדבר עם הדיירים. למעשה, תפקידנו במשולש הזה של עירייה – דיירים – יזם, הוא לקשר בין הצדדים וליצור אמון במערכת העירונית וביזם וכן, הבנה של הדיירים לקראת מה הם הולכים".

ללא ספק נקודת המפתח להצלחה היא ההכרות עם הצרכים של השטח, והכי חשוב- שיתופי הפעולה בין הצדדים. "לעירייה יש משקל מאוד חשוב בתהליכים וההיקפים של הפרויקט שלנו בתל אביב יצרו רמה מאוד גבוהה של מקצועית אבל אסור לשכוח שיש גם את הדיירים והרבה פעמים הם לא מבינים כמה כוח והשפעה יש להם", אומר אילי בר, מנכ"ל חברת אקוסיטי, "ברובעים 7,8,9 העירייה מקדמת תוכניות, תהליכי שיתוף ציבור ולפעמים היא יוזמת את התוכניות עוד לפני שיש התארגנות של יזם ודיירים. היכולת להתארגן מראש, לקחת את אנשי המקצוע הנכונים ולתת את האינפוט של הדיירים, יכול להשפיע על איך יראו התוכניות שיאושרו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות