צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

מבעל מקצוע שורד לבעל עסק מצליח

"פעם השיווק היה "שיווק מבוסס אגו", היינו יושבים במשרד ומחכים ומצפים שהלקוח יביא את הלקוח הבא, אך נגמרו הימים"

צביה וילצ'יק 24.06.2018

תמונה: צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

מאת: צביה וילצ'יק

ההבדל הגדול בחיים הוא בין הכדור בידיים שלי לבין הכדור הנמצא בידיים של הלקוח, אז באיזה צד אתם מעדיפים את הכדור? השליטה בידיים שלכם? או בידיים של הלקוח?

השיטה היא להפוך למותג מנצח!
פעם השיווק היה "שיווק מבוסס אגו", היינו  יושבים במשרד ומחכים ומצפים שהלקוח יביא את הלקוח הבא או כפי שנקרא בשפה המקצועית "שיווק מפה לאוזן". אך נגמרו הימים ונגמרה התקופה ואנחנו נמצאים בראשיתו של עידן אחר, עידן חדש, עידן שבו הלקוח חשוף לכל כך הרבה מידע וידע.
עידן שבו זירת האינטרנט הגדילה משמעותית את היקף התחרות, ולנו לא נשארה הברירה או ללמוד את השפה והשיח של העידן החדש או להישאר מחוץ למשחק. הבחירה בידיים שלכם!
אם כן, מה עושים וכיצד מתחברים לכלים ולשפה של העידן החדש?
על מנת לבלוט בשוק עליכם לבנות "מותג". הבשורה הטובה, שדווקא בתקופה זו , בניית מותג הינה משימה אפשרית ויחסית קלה ופשוטה ליישום וכל אחד יכול בזמן קצר. הבשורה הרעה, שרובכם לא תעשו כלום עם המידע הזה.

אז ראשית בואו נבין, מה זה מותג?
מותג זה לא אתר אינטרנט, מותג זה לא גרפיקה או לוגו לעסק ומותג זה לא ייעוץ עסקי.
מותג זוהי פילוסופיה ומהות, מותג זוהי תפיסת עולם, מותג זה אופי ואישיות עם עקרונות וערכים. מותג זה לא שיווק פה ושם כשיש לנו זמן וכסף. "מותג " זה בניה אישית כפורץ דרך ומומחה בתחומך! מותג זה ליצור אצל הלקוח את הנחשקות והרצון עבור המוצר או השירות שלך. אם אתם בעלי "מותג" הרבה יותר קל לכם לייצר תנועה עבור הלקוחות המדוייקים שלכם. על מנת לבנות את ה"מותג" שלכם, עליכם לדעת במדוייק מה הבידול שלכם?
מה הייחוד בכם? כיצד אתם מייצרים את המסרים השיווקים המדוייקים עבורכם ועבור העסק שלכם וכיצד אתם מייצרים את הבולטות ברשת על פני המתחרים שלכם?

אני נתקלת בכל כך הרבה עסקים בענף שאין להם אסטרטגיה ותוכנית פעולה. הם יורים לפה ולשם ולא מבינים למה הם לא מצליחים להגיע לתוצאות. על מנת לבנות "מותג" חזק אתם חייבים לבנות אסטרטגיית מיצוב. אתם חייבים להישאר כל הזמן בתודעה של הצרכן,

על מנת לבנות את אסטרטגיית המיצוב אתם חייבים לעשות חקר שוק, לדעת טוב, טוב את המתחרים שלכם ורק אז לתכנן וליישם את האסטרטגיה שבניתם, תוך התייחסות עיקרית למערך השיווק, המכירות, השירות והאדמיניסטרציה של העסק שלכם. הכל תוך תקציב פרסום דל לעסק קטן ותקציב פרסום גבוה לעסק גדול.

זו הדרך לתת למותג שלכם את היכולת הבסיסית הנדרשת להיות מנצח בתחרות השיווקית.

בהצלחה

שלכם באהבה

צביה וילצ'יק – מנהלת אקדמיה וקהילה לשיווק ופיתוח עסקי למקצועות הנדל"ן.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות