banner

מגמות האדריכלות העתידיות בעולם הבנייה

מהו העתיד של תעשיית האדריכלות העולמית? הוציאו את כדורי הבדולח וקבלו הצצה לחמש מגמות האדריכלות העתידיות

כשאנו מסתכלים על האדריכלות העתידית של השנים הקרובות, מתקבלת תמונה ורודה למדיי. אדריכלים ברחבי העולם מספרים על מבנים הרבה יותר שימושיים ופרקטיים, מעוצבים בשיקים חדשניים ונועזים, ובנויים מחומרים שעדיין לא פותחו אפילו. לא רק "לחשוב מחוץ לקופסא", כי אם להתרחק ממנה לחלוטין – זהו הטרנד שינחה את הקו האדריכלי של השנים הקרובות. להלן 5 מגמות אדריכלות עתידיות חדשניות במיוחד:

שותפות עסקית עם לקוחות

המגמה הראשונה שנהיה עדים לה בשנים הבאות אינה קשורה דווקא לפן ההנדסי, אלא לפן העסקי. בכירים בעולם האדריכלות מאמינים, כי ההתנהלות מול הלקוחות לגמרי תשתנה, ותהפוך מיחסי "ספק-לקוח" ליחסי שותפות עסקית של ממש. הרעיון הוא שהאדריכל ישמש שותף עסקי מלא ללקוחותיו, ויחשוב לא רק על ההיבטים ההנדסיים בתהליכי העיצוב, אלא גם על הראיה העסקית והרווחית. לדוגמה: חברה למכשירי ספורט וכושר שתבחר בעיצוב אדריכלי לבניין החדש שלה, תצריך מהאדריכל לחשוב כיצד העיצוב האדריכלי של הבניין ישפיע ויתרום למכירות. האפשרויות יהיו למשל, לבנות מסלולי ריצה כחלק מרצפת הבניין, כך שלקוחות החברה יוכלו להתאמן כבר מהכניסה ועד לחדרים הרלוונטיים.

הקטנת הפער בין המרחב הציבורי והפרטי

מעבר לרצון הלקוח, לאדריכל ישנה גם אחריות ציבורית. בניינים חדשים שיבנו לא רק ישרתו את דייריהם, אלא את הרחוב ובמקרים מסוימים את העיר כולה. אפשרות זו תצא לפועל ע"י הקצאת מתחמים פתוחים לציבור בתוך הבניין, לדוגמה מתקני מחזור שהעוברים ושבים יוכלו להשתמש בהם, ספסלים מובנים למנוחה, כחלק מהמבנה החיצוני של הבניין ועוד.

עיצוב הוליסטי

מגמה עתידית נוספת שנצפית בכדור הבדולח שלנו היא מגמת תהליכי עיצוב הוליסטי. הצורך לספק פתרונות לבעיות בנייה מקדמות את הגישה ההוליסטית אף יותר.  העיצוב המופרד יוחלף במתודולוגיה של חשיבה מערכתית כוללת, אינטראקטיבית ומשולבת. המהנדסים, האדריכלים, מנהלי המתקנים, מנהלי הפרויקטים והעיריות, כולם יעבדו יחד לאורך כל הפרויקטים, במפגשי סיעור מוחות ומחשבה יצירתית ובשיתוף פעולה מלא.

האדריכלות הסינית תשפיע על העולם

סין הוכיחה את עצמה שוב ושוב בארכיטקטורה יוצאת הדופן שלה ובחשיבתה החדשנית. בשנים הקרובות סין צפויה לתפוס תאוצה בתחום האדריכלי ולהיות המדינה שתשפיע על העולם בתחום.  האדריכלות הסינית מאופיינת בגיוון ומשלבת מגוון סגנונות. היא חובקת אלמנטים מסורתיים יחד עם עכשוויים כדי ליצור עיצובים מכווני שוק. בשל המהירות של ההתפתחות האורבנית, הארכיטקטורה הסינית משלבת יותר ויותר חידושים טכנולוגיים, המושפעים מטכנולוגיות דיגיטליות וכן ממגמות ירוקות. השפעתה של האדריכלות הסינית על העולם כמעט וודאית.

חומרי בניה מעץ ובוץ

גורדי שחקים כבר היום נבנים מעץ, שכן לוחות למינציה מעץ הם חזקים מאוד, יש להם התנגדות גבוהה לאש ולכן הם בטיחותיים וקל לבנות איתם לגובה. אדריכלים יוכלו לבנות בקלות מבנים גבוהים בשימוש בחומרי עץ בלבד. טכניקה נוספת לבנייה עתידית היא טכניקת אדמה, או יותר נכון, בוץ. למרות שמדובר בשיטה עתיקה יחסית, היא כל הזמן מתחדשת וצפויה להתחזק יותר ויותר בשנים הבאות.

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות