צביה וילצ'יק // צילום: הודית מג'ר הופמן | סטיילינג אינגה אורל
צביה וילצ'יק // צילום: הודית מג'ר הופמן | סטיילינג אינגה אורל

מיתוג אישי מושך לקוחות

"העולם מריע למעשים ולא למחשבות, יש אנשים שעדיין חושבים על להיות מותג ויש אנשים שהופכים להיות מותג. לאיזו קבוצה אתם שייכים?"

צביה וילצ'יק 19.03.2018

צביה וילצ'יק // צילום: הודית מג'ר הופמן | סטיילינג אינגה אורל

מיתוג אישי הוא תהליך בו האדם משווק את עצמו כמותג.
המיתוג האישי נועד לקדם אתכם כבעלי העסק או נותן השירות, על מנת לעורר את הרגשות והערכים אותם אתם רוצים לייצר אצל האנשים שאיתם אתם באים במגע. חישבו מהו המיתוג שאתם רוצים להשיג ומה הביגוד שמתאים לו, מה הערכים שרצוי לשדר והתחילו לדבר את השפה, כי אתם "הפרזנטורים של העסק שלכם".

למה מיתוג אישי כל כך חשוב לעסקים קטנים?
אם תשכילו לייצר תוכן איכותי ואותנטי שיבדל אתכם מהמתחרים, מובטח לכם שתזכו להכרה מקצועית, להתעניינות של לקוחות פוטנציאלים וגם הלקוחות יבואו אליכם מבלי שאתם תצטרכו לחפש אותם.  זו התועלת המרכזית של מיתוג אישי. איך אני יודעת את זה? כי הצלחתי לעשות זאת בכוחות עצמי ולכן אני רוצה לחלוק אתכם את הידע והתובנות שלי מהתהליך. בכל שבוע אני מקבלת 2 טלפונים מלקוחות שמבקשים לרכוש את  שירותי כמעצבת פנים, למרות שאני כבר לא מתעסקת בזה. וזה כתוצאה ממיתוג האישי שאני עשיתי בשנים האחרונות. אז אם אתם מחפשים שהלקוחות יחפשו אתכם במקום שאתם תחפשו אותם. השקיעו במיתוג אישי!

הצעד הראשון הוא יצירת הייחוד והבידול
זה החלק הכי קשה בתהליך אך ברגע שתזהו את החוזקות שלכם, במה אתם שונים? ובמה אתם פחות טובים. להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים ואיך הידע הייחודי שלכם והניסיון שאתם מביאים אתכם למקצוע יכולים להוות ערך מוסף.

הצעד השני הוא ערך וידע
בעבר הידע היה מצוי בידי בודדים ואילו היום הוא נחלת הכלל. הידע היום זמין ונגיש באינטרנט ומצוי בידי הרבים. על פניו, אנחנו כבר לא צריכים ללכת למומחים בבעיות שונות, כי הידע של המומחים מצוי ברשת האינטרנט. אבל למרות זמינותו של הידע, הוא הפך ליקר ערך מאין כמותו דווקא בגלל שהוא כל כך זמין.

חשפו ושתפו את הקהל בידע שלכם
בעידן הידע מי שיצליח לייצר תוכן איכותי יהפוך למלך בפני לקוחותיו. הפצת התוכן אפשרית באמצעות מגוון רחב של כלים דיגיטליים, כאשר הבולטים שבהם הם בלוגים, רשתות חברתיות, ספרים דיגיטאליים, סרטוני הדרכה, הרצאות מוקלטות, וובינרים (הרצאות און ליין).

ולסיכום: מיתוג אישי ועסקי הינו חיוני בעידן שלנו, כדי לבדל את עצמכם מהתחרות ולהבטיח שהלקוחות יגיעו אליכם – במקום שאתם תחפשו אותם. יש שפע של כלים דיגיטליים שמאפשרים לנו למתג את עצמנו כמובילים בתחום המקצועי בו אנו עוסקים.

ואני לא יכולה לסיים טור כזה בלי דוגמא לאחד שבנה לעצמו מיתוג אישי והצליח בגדול:

חמשת כללי המיתוג של דונאלד טראמפ הבין מהו מיתוג אישי עוד לפני תקופת הפייסבוק והרשתות החברתיות והציב את עצמו כפרזנטור של האימפריה שלו.

טראמפ הוגדר כמותג סוחף בזכות חמישה סעיפים:

  • פורע חוק  
  • מייצר עושר  
  • סמל הצלחה
  • אומר את מה שהוא חושב  
  • אותנטי  

מותג שבטוח בעצמו, כוחני ומעז. אנשים אוהבים לתת לאנשים שהם שוברי מוסכמות להוביל אותם, אלה אנשים שמהווים עבורם מודל לחיקוי – ולא בגלל מה שהוא אומר, אלא בגלל איך שהוא אומר.

חברות וחברים יקרים!
שימו  לנגד עיניכם מטרה, אל תסירו ממנה את העיניים, בטחו בעצמכם, בדרככם וביכולותיכם. רק אתם תוכלו לגרום להצלחתכם. זכרו, כל אחד התחיל מצעד אחד ראשון.  

העולם מריע למעשים ולא למחשבות, יש אנשים שעדיין חושבים על להיות מותג ויש אנשים שהופכים להיות מותג ומצליחים. לאיזו קבוצה אתם שייכים?

שלכם

צביה וילצ'יק – בונה מותגים בענף העיצוב והבניה.

 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות