פאנל "הופכים הוצאה להשקעה"- מומחים לפרסום ושיווק חכם שהתקיים בכנס הנדל"ן באילת

ההתחדשות העירונית שינתה את אסטרטגיית השיווק

יצירת לידים או ערך למותג? האסטרטגית חיה נחום: "תגדילו את המוניטין ותייצרו העדפה למותג"

כרמלה קופר 04.12.2017

התחדשות עירונית בעידן של שינוי אסטרטגיית השיווק

בפאנל "הופכים הוצאה להשקעה"- מומחים לפרסום ושיווק חכם שהתקיים בכנס הנדל"ן באילת, אמרה המנחה חיה נחום, מומחית לאסטרטגיה ומיתוג בתחום הנדל"ן, מנכ"לית "המטבחון פרסום": "פעם מי שהיה לו כסף יכול היה לקנות קרקע. כחלון שינה קצת את הדברים אבל שיווקית ואסטרטגית אנחנו הבנו שמה שהיה כבר לא יהיה, ואין שום טעם להמשיך ולפעול צורה שפעלנו עד היום, שנטתה למכירות ולתוצאות בשטח. ההתייחסות לרמת המותג היתה שולית. אולי כי כולם מכרו אז הם לא ראו את הטעם להשקיע אבל היום כשאנחנו רוצים לקנות קרקע אנחנו צריכים לדפוק בדלת הלקוח ולהגיד לו "שלום, אנחנו מעוניינים לעשות התחדשות עירונית בבניין שלך". הכל עבר לאנשים הפרטיים, ואם הם לא מכירים אתכם יהיה לכם בעיה לגייס קרקעות.

"צריך לקחת את התקציבים והפעילויות השיווקיות ולהסתכל על המותג והחברה, איך  אני תורם להגדיל את המוניטין של המותג ולייצר העדפה למותג, ואז שכשאני אדפוק על אותה הדלת, תהיה העדפה למוצר שלי".

עוד אמרה נחום: "מי שפועל בקטגוריה כבר מבין ורואה בשטח שזה לא שוק סטרילי. התחרות על ההתחדשות העירונית היא בין כמה חברות ואם אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבעלי הדירות "יסחטו" את היזמים אז אנחנו צריכים לעשות פעולות שיווקיות ולחזק את המותג, לייצר העדפה. היום אנחנו חייבים לבנות תוכניות ארוכות טווח. לטפל במותג ובפרויקטים".

יצירת מודעות וחיבור למותג

דנה רביד, מנהלת שיווק של מותג מרצדס, דיברה על הצורך לפנות לרגש: "אנחנו נורא ממוקדים בקצירת לידים כי זה המקום הכי יעיל, מיידי ומדיד. אבל צריך להשקיע גם בשימור לקוחות ויצירת נאמנות. חצי מתקציב השיווק של מרצדס הולך ללקוחות קיימים. תחום נוסף שבו אנחנו משקיעים הוא יצירת מודעות וחיבור למותג, גם במותג מוכר יש עוד עבודה לעשות. רגש וערך הם שני הדברים שצריך להשקיע בהם. הקנייה היא מהבטן- ושם צריך לגעת. גם מותגים גבריים צריכים לפנות לנשים".

פי 3 יותר יחסי המרה בוודיאו

גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה, אמר כי: "בווידאו אנחנו מוכרים חלום, זה הכלי האולטימטיבי להעביר מסר. לא בעיתון ולא ברדיו. כל מוצר מוכר חלום ובמיוחד כשזה מוצר יקר, כמו דירה. אנחנו מכירים את הפרסום בווידאו בעיקר בטלוויזיה אבל בשנים האחרונות צריכת תכני וידאו עולה ומתקיים מכל מסך. מאז פיצול ערוצי הטלוויזיה חלה עליה של 30 אחוז בצריכת וידאו בדיגיטל. רמת הקשב בדיגיטל הרבה יותר גבוה כי זה צופה יחיד, הוא מרוכז. עד לא מזמן וידאו  נועד בעיקר ליצירת אהדה למותג, הנעה לפעולה ואנחנו בודקים מה התרומה העקיפה של הווידאו. בדיגיטל יש לנו את היכולת לעקוב. היחס להמרה ללידים בחשיפה לווידאו הוא גבוה יותר, יחס של פי 3, הוא רק צריך זמן לחלחל".

פאנל "הופכים הוצאה להשקעה"- מומחים לפרסום ושיווק חכם שהתקיים בכנס הנדל"ן באילת
פאנל "הופכים הוצאה להשקעה"- מומחים לפרסום ושיווק חכם שהתקיים בכנס הנדל"ן באילת

מפעילות של לידים עוברים לעבוד בפעילות של מותג

רעות כהן, מנהלת שיווק נדל"ן, אמרה: "עם כל השינויים שיש בשוק אנחנו רואים ששוק הנדל"ן הופך משיח של הצעת מחיר לשיח של ערך, מותג. צרכנים מצפים לקבל יותר מכסף, הם רוצים שייכות, תחושה של ערכים שהיזם מביא איתו. אם עד היום היינו עולים עם קמפיין חד פעמי של 8 מיליון שקלים בטלוויזיה, היום אנחנו יכולים באמצעות הדיגיטל לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח וקשר דו כיווני. יש 800 אלף חיפושים בגוגל ביום על תחום הנדל"ן, 80 אחוז הם חיפושים גנרים, רק לאחר 11 חיפושים גנרים הגולש מגיע לחיפוש ספציפי ואנחנו רוצים ששם הוא יחפש אותנו, את המותג שלי. מאחד ל-11 השאיפה היא להפוך ל- 1 מתוך 3, תוך שיפור עמדות הצרכן כלפי. מפעילות של לידים עוברים לעבוד בפעילות של מותג. יצירת מערכת יחסית תביא לליד הרבה יותר מבושל. איך עושים את זה? עבודה בקהלים, צבעית קהלים, פנייה לקהלי יעד מדוייקים. יכול להיות איש שיווק שמנהל פרויקטים אבל האם יש חשיבה הוליסטית? האם נותנים לכל אחד את הצעת הערך הרלבנטית אליו? ניתן לנייד באמצעות מאגר הנתונים צרכנים מפרויקט לפרויקט למשל ואז אפשר להציע הצעות נקודתיות ולחבר אותם אלינו".

בין 8-15 שניות לכתבה

נוהר זמורה, מחברת פלייבז, אמרה: "צרכנים מקדישי בין 8-15 שניות לכתבה. יחד עם זאת, הטענה שלא צורכים תוכן היא לא נכונה. המחקרים מראים שכולם צורכים הרבה יותר תוכן וזאת גם הבעיה, ההצפה של התוכן. התחרות על התוכן עזה ואלו כשלי השוק שאנחנו מטפלים בהם, לייצר תוכן אינטראקטיבי, ויזואלי שנותן חוויה. כאשר גולש עובר חוויה איכותית יש המרות איכותיות. התוכן חייב להיות פרסונאלי, במיוחד לפני קבלת החלטות לרכישת דירה".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות