banner

"אל תחכו, אם יש הסכמה עקרונית של הדיירים אז תפנו היום ליזם"

מהן התמורות שאתם חייבים לדרוש ולמה שקט נפשי הוא לא פחות חשוב? יצאנו לפגוש את עודד ורנר, מנכ"ל של חברת פיק התחדשות, שמביא אתו שנים של ניסיון מהשטח, ומסביר מה הם הצעדים הנכונים לביצוע פרויקט התחדשות עירונית מוצלח

מה הצעד הראשון להנעת תהליך של התחדשות עירונית ולמי פונים לעזרה?
"השאלה היא אקטואלית מתמיד, כי אם לאחרונה ראינו טפטוף של דיירים שפונים אלינו בבקשה לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית בבניינים, אזי שלאחרונה יש המון פניות על בסיס יום יומי של דיירים. העצה הראשונה והחשובה ביותר היא תניעו היום את התהליך, אל תחכו, אם יש הסכמה עקרונית של הדיירים אז תפנו היום ליזם, לא לקבלני חתימות ולא למארגנים, ליזם שילווה אתכם, ותתחילו. בפרט בחוסר היציבות של הממשלה, לא קורה כלום חדש בשוק הדיור אז לפחות את התהליך ואיכות החיים שלכם אתם יכולים לשפר".

על מה לשים דגש בשלב בחירת היזם?
"לברר שהוא לא מחתים ולא מארגן, לבחור יזם שייתן לכם את התוצאה הסופית, כולל תכנון, מימון, ליווי וביצוע לאורך כל הפרויקט ועד לשנת הבדק. כל גורם אחר ירצה לגזור את האחוזים שלו ואילו יזם הוא בעל יכולות מימון, תכנון וביצוע ואלו התנאים הבסיסיים לבחירת יזם. תשבו עם היזמים, ומשם תמנו את היועצים שלכם, אתם תבחרו אותם והיזם משלם את כל ההוצאות. ההוצאות לדיירים הן אפס אבל אתם בוחרים את עורך הדין, השמאי, המהנדס ועוד". 

מהן התמורות שאסור לוותר עליהן?
"כמה מטרים תקבלו היא שאלה חשובה כשזה נוגע לתמורות אבל כמה מטר נוסף לדירה תקבלו תלוי אך ורק במה שניתן לתת בפועל וזה אומר שעובדים עם דוחות אפס. אתם תמנו שמאי מטעמכם ועורך הדין שלכם יבדוק את הדוחות שלנו ומשם יגזרו התמורות. כמובן, יש את אחוז הרווח היזמי שחייבים, כדי לצאת לדרך ומעבר לכך כמה שאפשר תקבלו.

"אבל הכי חשוב, אל תוותרו על ביטחון וערבויות, אל תוותרו על יזם שילווה את התהליך, כך שיהיה לכם שקט נפשי. זה המבצר שלכם, הבית שלכם, היזם חייב להוביל תהליך של הנעה והנאה והוא והדיירים חייבים להיות שותפים לתהליך, כך הדיירים מקבלים חבילה שהיא הרבה מעבר לתמורה בשטח מ"ר". 

לסיום, מה היית מציע לדיירים שמתלבטים האם להיכנס לתהליך המורכב?
"אנחנו לא מדברים רק על העלאת ערך הנכס, שמגיע לעיתים לרווח של 600 אלף שקל ועד מיליון שקל, אנחנו מדברים על העלאת איכות החיים, שינוי הסביבה, אזורי הבילוי והפנאי. בחברת פיק אנחנו מתכננים בצור אורבנית, עירונית, ראייה כוללת של עיר, שכונה ומבנה ועד למפרט הדירות, כך שהתועלת הגדולה ביותר היא העלאת איכות החיים". 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות