banner
אבי כראל // יחצ
אבי כראל // יחצ

המדינה צריכה להוציא יותר מעשרה אחוז מהתמ"ג חזרה למשק

בצל הקורונה: היזם אבי כראל צופה ירידת מחירים בטווח הקצר אך עלייה בטווח הארוך, וקורא לממשלה להזרים כספים לענף הנדל"ן ולצמצם את הבירוקרטיה הבלתי נסבלת. על ענף המלונאות הוא אומר: "זמן ההתאוששות יהיה ארוך יותר אבל תיירות הפנים תהיה בשיאה"

אבי כראל // יח"צ

היזם אבי כראל עם פרשנות והרבה אופטימיות ליום שאחרי משבר הקורונה: "המשק תקוע והכלכלה מקרטעת, כדי להוציא אותנו משם חייבים מהלכים אגרסיביים, המדינה צריכה להכניס את היד עמוק לכיס ולהוציא יותר מעשרה אחוז מהתמ"ג (תוצר לאומי גולמי) עכשיו חזרה למשק, כדי להחזיר את 800 אלף המובטלים לעבודה ולחזור לצמיחה", אומר כראל. 

על התאוששות הנדרש לענף הנדל"ן, הוא אומר: "הנדל"ן הוא הקטר של המשק והוא חייב הקלות, הטבות והזרמת כספים. זה הזמן להתייחס לרגולציה ולבירוקרטיה הבלתי נסבלת, לצמצם אותה ולהשקיע בתשתיות להתחדשות עירונית". 

לשאלה האם מחירי הנדל"ן יעלו ביום שאחרי המשבר, הוא אומר: "אני צופה ירידה קלה במחירים, כי אנשים לא יעמדו בפיתוי וימכרו במחירים נמוכים אבל לטווח הארך המחירים יעלו. הביקוש לדירות היה לפני הקורונה וימשך גם אחרי". כראל מעריך עוד כי המחסור בחומרי הגלם צפוי לייקר את הבנייה.

גם בתחום הנדל"ן המניב, מסחר ומשרדים, הוא צופה ירידה בטווח הקצר "אבל בטווח הארוך המחירים יחזרו לרמה שאנחנו מכירים ואפילו יעלו". 

מה יעלה בגורל ענף המלונאות?
"הצרכן הישראלי ימשיך לבלות ולהנות ועם הזמן נראה שעברנו את המשבר הזה מחוזקים", אומר כראל, "ענף המלונאות נפגע הכי הרבה, וייקח קצת יותר זמן עד שהוא יתאושש אבל אילת תהנה מזה ותיירות הפנים תהיה בשיאה. אני צופה ומבקש מהמלונאים הישראלים לגלות סולידריות ולהוריד מחירים".  

לסיכום הוא אומר: "תהיו אופטימיים אני מקווה שכולנו נצא בריאים ומחוזקים עם תקוות לצמיחה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות