banner
גיל וולמן // צילום: באדיבות החברה
גיל וולמן // צילום: באדיבות החברה

"הרגשנו שיש הרבה רוכשים שמחפשים חברות במצוקה ומנסים ללחוץ על המחיר"

גיל וולמן סמנכ"ל שווק ופיתוח עסקי בחברת רינובו. וולמן מסביר כיצד יש להתייחס למציאות החדשה בענף,  נזכר בימים הראשונים של המגיפה כשהוא ועורך הדין של החברה הגיעו חמושים במסיכות, כפפות וג'ל חיטוי ללקוחות לקראת חתימת חוזה, וגם ממליץ לשנות את החשיבה השיווקית בימי קורונה

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם  – גיל וולמן סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת רינובו.

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"הקורונה תפסה אותנו עם כמה פרויקטים בשיווק – בהרצליה וברעננה, וממש לקראת פתיחת שיווק של פרויקטים ברמת השרון. חלק מהפרויקטים היו בבנייה וחלק בפריסייל (מכירה מוקדמת) לפני תחילת בנייה. סך הכל מדובר בכמות מכובדת של כמאה דירות בשיווק".

איך מתמודדים עם המצב?
"ההתחלה לוותה מן הסתם בחוסר וודאות, אבל האופטימיות שלי נתנה פרספקטיבה נכונה למצב. האינסטינקט הראשוני היה לעצור פרסום ולראות מה קורה, אבל מהר מאוד החלטנו להמשיך ולתת מענה לביקושים הגוברים באזורים בהם אנחנו בונים. בעיקר נוכח עליה בריבית המשכנתאות בתחילת המגפה, שיחד עם עצירה של חלק מתהליכי הרכישה, האיצה רוכשים שישבו על הגדר לבצע את הרכישה ולקחת את המשכנתא מייד. אני זוכר מצב שבתחילת המגיפה נראה הזוי – שעו"ד החברה ואני מגיעים אישית לבית של רוכשים עם מסכות,כפפות ואלכוג'ל ומחתימים רוכשים על הסכם".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"באזור מרץ-אפריל הרגשנו שיש הרבה רוכשים שמחפשים חברות במצוקה ומנסים ללחוץ על המחיר. היום כבר הרוב מבינים שזו תקופה מצוינת  לרכישה בגלל שהמשכנתאות זולות מאוד מחד, ויש גמישות מסוימת מצד החברות מנגד. במקביל, עוד שני דברים שקרו הם הפסקת תוכנית מחיר למשתכן, וצמצום דרמטי של ההיתרים לפרויקטים במרכזי הערים. זה משפיע על ההיצע. כמו כן, אנחנו עדים לעליה משמעותית בביקושים לדירות עם גינה או מרפסת פנטהאוז, וזאת כדי לתת מענה ליושבי הבית בתקופות בידוד או חלילה סגר". 

איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"הטיפ הראשון הוא תמיד לשמור על אופטימיות, ומעבר לכך להיות עם היד על הדופק בניהול הפרסום ותחושת השוק. זה חשוב כדי להבין מה מחפשים הרוכשים באותה נקודת זמן ולהגיב בהתאם. במציאות של היום, עם הכותרות המשתנות, אין מקום לדעתי לקמפיינים ארוכי טווח אלא דינמיות ובחינה של המצב אפילו מידי שבוע".

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"ברור שלא. ההיפך הוא הנכון. אני משווק פרויקטים משנת 1995, חוויתי תקופות משבר דומות, ותמיד חוק ההיצע והביקוש גובר על הכל. יש יותר ביקוש מהיצע, ומשכך מחירים לא יורדים אלא עולים. בטח בתקופות "רזות" בהיצע כמו עכשיו. יש לזכור שהמימון הזול לטווח ארוך מגדיל את יכולת הרכישה של מעגלי רוכשים רבים וזה מביא לידי ביטוי עלייה ברכישות".

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"לקפוץ למים. למרות החשש מההווה ומהעתיד, די ברור שבמוקדם או במאוחר, ברגע שיאושר חיסון ותמצא תרופה, נחזור לשגרה. אז הרוכשים יפגשו שוק הרבה יותר קשוח וקשיח. היום יש כאמור מימון נוח, אוזן קשבת אצל הקבלנים, ועדיין היצע מסויים באזורי הביקוש – שהולך ומצטמצם". 

מנהלי שיווק? רוצים להשתתף בפרויקט? צרו איתנו קשר במייל [email protected]

לפרויקט 40 הצעירים המבטיחים בנדל"ן והתחדשות עירונית 2020 >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות