banner
שדרות רגר, באר שבע // באדיבות דוברות העירייה
שדרות רגר, באר שבע // באדיבות דוברות העירייה

הקורונה לא מפחידה את היזמים: שני מכרזים לשטחי מסחר נסגרו בהצלחה עם ביקוש גבוה מצד יזמים

מדובר במכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שנסגרו לאחרונה. הראשון בבאר שבע והשני במודיעין. בשני המקרים היו לא מעט הצעות שהוגשו וסכומי הזכייה גבוהים משמעותית מהשומה שקבע שמאי רמ"י

הקורונה משפיעה על עולם המסחר והמשרדים, אולם על פי מכרזי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שנסגרו לאחרונה, נראה שהיזמים ממשיכים להאמין בתחום, לגשת למכרזים, וגם להציע הצעות גבוהות ממחיר השומה.

דוגמא אחת ניתן למצוא במכרז למסחר בשכונת הציפורים במודיעין-מכבים-רעות. מדובר במכרז שפרסמה רמ"י המתייחס למגרש בשטח כ-1.92 דונם בחלקה המערבי של העיר. למכרז הוגשו 5 הצעות שונות כאשר ההצעה הזוכה הוגשה על ידי החברות בדק נכסים וניהול ושומרת החורש ועמדה על 7.577 מיליון שקל. על פי תוצאות המכרז שפורסמו באתר רמ"י – גובה השומה שקבע שמאי רמ"י עמד על כ-5.42 מיליון שקל. במקביל, דמי הפיתוח שיצטרכו לשלם הזוכות עומד על כ-2.4 מיליון שקל. נציין כי לא רק ההצעה הזוכה הייתה גבוהה מהשומה, גם ממוצא כלל ההצעות עמד על כ-5.86 מיליון שקל, מה שמשקף את הביקוש הגבוה למגרש.

דוגמא נוספת לביקוש הקשיח ניתן למצוא במכרז נוסף שנסגר בהצלחה, הפעם בבאר שבע. גם הפעם מדובר במגרש המיועד למסחר, וגם הפעם ההצעה הזוכה הייתה גבוהה משמעותית מסכום השומה. מדובר במגרש הממוקם בשכונת כלניות בעיר, בשטח של כ-4.1 דונם. המגרש ממוקם במערב העיר בסמוך לרחובות מארי קירי ונעמי שמר, והכניסה המערבית לעיר . על פי נתוני רשות מקרקעי ישראל – למגרש הוגשו 4 הצעות שונות, וההצעה הזוכה עמדה על כ-3.52 מיליון שקל. גם כאן ההצעה הזוכה הייתה גבוהה מהשומה שנקבעה ברמ"י שעמדה על 770 אלף שקל בלבד. עוד נציין שרוב ההצעות שהוגשו היו גבוהות מהשומה למעט אחת. דמי הפיתוח במגרש עומדים על כ-7.4 מיליון שקל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות