banner
Young handsome college student studying in New York, wearing black blazer, striped shirt, standing by railing in business district, working on laptop computer, talking on cell phone. Filtered effect

לראשונה בישראל: אוניברסיטת ת"א פותחת קורס הכשרה למארגנים בהתחדשות עירונית

אוניברסיטת תל אביב במהלך חסר תקדים לקידום ההתמקצעות בתחום ההתחדשות העירונית: פותחת לראשונה קורס מקצועי למארגני פרויקטים, בהובלת המרצים הבכירים ביותר בארץ. סדנאות, סיורים, פאנלים וכל מה שצריך לדעת כדי להפוך פרויקט להצלחה.

לא כל יום אנחנו זוכים להתפעל מהחלטות שמשפיעות על ההתחדשות העירונית בישראל אבל הפעם מדובר במהלך שישנה את המפה: אוניברסיטת תל אביב- הפקולטה למשפטים, שמה לראשונה את ההתחדשות העירונית על מפת ההשכלה הגבוהה בישראל ופותחת קורס ראשון מסוגו למארגנים בהתחדשות עירונית.

פרופ' נטע זיו מהפקולטה למשפטים, המנהלת האקדמית של מרכז הגר, מסבירה את הרציונל שבבסיס ההחלטה לפתוח את הקורס: "תחום ההתחדשות העירונית תופס תאוצה בישראל ועתיד להיות אפיק מרכזי לתוספת יחידות דיור. עם זאת, השלב הראשוני והקריטי של התארגנות נותר במשך תקופה ארוכה פרוץ. לאחרונה יצרה מדינת ישראל אסדרה חדשה, שכוללת הגדרה לתפקיד המארגן והחובות שחלות עליו. יחד עם זאת, חסרים בשוק אנשי מקצוע בעלי רקע מתאים ושיכולים לבצע את המשימות המורכבות והרב-תחומיות הנכללות בו. כל אלו הובילו אותנו בפקולטה למשפטים באונ' ת"א לקדם מהלך חדשני ולפתוח את שערינו לצורך הכשרת מארגנים בהתחדשות עירונית".

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א // באדיבות מרכז הגר אוניברסיטת תל אביב
הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א // באדיבות מרכז הגר אוניברסיטת תל אביב

השופטת (בדימוס) ד"ר דפנה אבניאלי, המנהלת של המכון לאמנויות המשפט מוסיפה: "המכון התגייס לשיתוף פעולה עם מרכז הגר כחלק ממדיניות המכון להכשיר בעלי מקצוע גם בתחומים שמשיקים לתחום המשפטי. הקורס הנוכחי ממזג הכשרה רב-תחומית וכולל גם היבט חברתי משמעותי ואנחנו שמחים לשלב אותו בעשייתנו."

לפני שנספר לכם מי המרצים הבכירים בקורס ולמה הוא כל כך אטרקטיבי, כדאי לדעת שההרשמה לקורס המבוקש מסתיימת בימים אלו – ונותרו מקומות אחרונים. הקורס יפתח ב 6.3.19 ויתקיים כל יום רביעי, במשך 10 מפגשים- כך שזוהי הזדמנות אחרונה וחד פעמית להרשמה – לחצו כאן והירשמו עכשיו

למה צריך לשים את הזרקור האקדמי על המארגנים?
מארגן עסקת התחדשות עירונית הוא שחקן מפתח אשר תפקידו מעוגן כיום בחוק, עם זאת התפקיד מעולם לא זכה להתייחסות מקצועית ראויה. אם עד כה נחשפנו לקורסים כאלו ואחרים להכשרת מארגנים בפרויקטים להתחדשות עירונית, רובם ככולם מקודמים על ידי בעלי אינטרסים בתחום, זאת לצד חקיקה שנועדה למנוע את כניסתם של החאפרים והפגיעה בדיירים, הרי לראשונה מחליט המוסד האקדמאי המוביל במדינה, להניף את הדגל ולהכשיר באופן רשמי ומקצועי את העוסקים בתחום. המשמעות: יותר אנשי מקצוע, שילכו ויתפסו את מקומם של המארגנים הפיראטיים, יותר השכלה והתמקצעות ויותר הצלחה לתהליכי ההתחדשות העירונית בישראל.

המרצים הכי בכירים והתכנים הכי מקיפים!
הקורס יערך בפקולטה למשפטים, ביוזמת מרכז הגר והמכון לאומנויות המשפט בראשות השופטת (בדימוס) ד"ר דפנה אבניאלי, במטרה לצקת תוכן מקצועי ואיכותי לתוך עבודת "המארגן". באוניברסיטת תל אביב מדגישים את הערך המוסף שטמון בקורס: "הקורס מהווה הכרה בערך החברתי והכלכלי שישנו בהכשרת בעלי מקצוע, אשר יבטיחו הלכה למעשה את קיומו של תהליך התארגנות יעיל והוגן".

הקורס יועבר על ידי מרצים מהשורה הראשונה בתחום ההתחדשות העירונית, ביניהם פרופ' נטע זיו מהפקולטה למשפטים, עו"ד ישי איציקוביץ ממשרד אגמון ושות', מר רונן עקביה מנכ"ל קרן בית וגג אדריכל הלל הלמן מנהל רישוי בנייה בעיריית תל אביב יפו, עו"ד דולפין מינצר-כרמון ועוד בכירים רבים ומובילים בענף הנדל"ן וההתחדשות העירונית.

בין היתר, יקנה הקורס כלים משפטיים בפרוייקטי תמ"א 38 ופינוי בינוי ויעסוק בכדאיות כלכלית, סנכרון עם היזם, תכנון חברתי ושיתוף דיירים, עבודה מול הרשויות, מודל לבחירת עורך דין מייצג לדיירים, מפתחות להצלחה בארגון הדיירים, היבטים אתיים, גיבוש הסכמים, בחירת יזם, ועוד. במסגרת הקורס יועברו גם סדנאות גישור וסדנת הכרות עם עולם התכנון העירוני ויתקיימו סיור שטח ופאנלים מקצועיים עם המומחים בתחום.

למי זה מתאים ולמה אתם חייבים להיות שם?
הקורס נועד לצקת לראשונה תוכן מקצועי אל תוך התפקיד ולספק ידע מקצועי רב-תחומי, שיהווה תשתית לעוסקים בתחום ולכן, הוא מיועד לאנשי מקצוע מתחומים מגוונים, ביניהם אדריכלים, מתכננים, מהנדסים, מתווכים, יזמים, קבלנים, מפקחים, שמאים, עורכי דין ועובדים קהילתיים, אשר מעוניינים להתמקצע בארגון פרוייקטים של התחדשות עירונית, תוך מתן דגש על ארגון הדיירים. כמו כן, הקורס מיועד למי שעוסקים כיום בהתחדשות עירונית ומעוניינים לרכוש כלים אפקטיביים לעבודה עם דיירים וליזמות חברתית בתחום ההתחדשות העירונית.

אם עוד לא נרשמתם אז זה הרגע הנכון- אל תפספסו את ההזדמנות להיות הראשונים בעלי הכשרה ותעודה רשמית מטעם האוניברסיטה המובילה בארץ, שלא לדבר על המרצים, ההרצאות, הסדנאות, החיבורים וכל השפע המקצועי וההשכלתי שמציע הקורס החדשני.  

ימי רביעי אחר הצהריים, בין התאריכים 6.3.19-15.5.19, הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב, לפרטים והרשמה>> לחצו כאן

לסיליבוס הקורס>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות