banner
השר ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי
השר ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי

שר הבינוי והשיכון: "אני חושש מהכיוון אליו צועד שוק הדיור"

שר הבינוי והשיכון דורש במכתב לראש הממשלה ושר האוצר לשלב את תחום הדיור בתוכנית הכלכלית. ליצמן דורש 2.5 מיליארד שקל לטיפול בנושאים שונים ומזהיר: "ללא תוספת תקציבית מיידית אנו עלולים להימצא בפני מחסור בדירות ועליה במחירי הדיור אשר תביא להכבדה נוספת על כלכלת משקי הבית בישראל"

"כשר הבינוי והשיכון, האמון על תחום הבניה והדיור בישראל, ונוכח הנתונים המוצגים בפניי כבר תקופה ארוכה בעניין ההאטה בהיצע הדירות את מול הביקוש ההולך וגדל וכעת נתוני העלייה במחירי הדיור שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אני חושש מהכיוון אליו צועד שוק הדיור", כך כותב שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לשר האוצר ישראל כץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"אין לי כל ספק, כי במסגרת התוכנית הכלכלית, ובהתאם למטרותיה הכוללות האצה כלכלית של המשק, יש לכלול תקציב מיוחד עבור האצת הבנייה באמצעות התרת חסמי דיור ותשתיות תומכות. שכן, ללא תוספת תקציבית מיידית אנו עלולים להימצא בפני מחסור בדירות ועליה במחירי הדיור אשר תביא להכבדה נוספת על כלכלת משקי הבית בישראל. על כן אני מוצא חשיבות עליונה באישור תקציב מיידי כחלק מהתוכנית הכלכלית בסך כולל של כ-2.5 מיליארד שקל עבור ההשקעות הנדרשות לעידוד ענף הבנייה והתרת חסמי הדיור". השר ליצמן ממשיך ומפרט את התחומים בהם יש לטפל הדורשים תקציב מיידי ומתייחס בין היתר לפרויקטי תשתיות גדולים בתחום התחבורה, הניקוז וטיהור השפכים (המהווים חסמים לקידום בנייה כל עוד אינם מתוקצבים ונבנים) ובניה של מוסדות חינוך. במקביל, טוען ליצמן במכתבו כי גם תוכנית המענקים שיזם לרוכשי דירות יד 2 בפריפריה צריכה לקבל תיקצוב מיידי. 

עוד מזהיר ליצמן במכתבו לראש הממשלה ולשר האוצר כי המצב הנוכחי מוביל לעלייה במחירי הדיור, ומדגים טענה זו על ידי נתוני הלמ"ס כמו גם התוצאות שהתקבלו במכרזי קרקע אחרונים שפרסמה רשות מקרקעי ישראל. 

את המכתב מסיים ליצמן בשורות הבאות: "אבקש לשלב במסגרת התוכנית הכלכלית את דרישתנו התקציבית המפורטת וזאת על מנת שנוכל לפעול באופן יעיל ומיטבי לפרסום מכרזים בכל הארץ, לרבות מכרזים במחיר מופחת, ומתוך מטרה להגדלת ההיצע, באופן רחב ככל הניתן, ומתן מענה לצרכי המשק, וכל זאת שמא יהיה מאוחר". 

נזכיר כי הממשלה לא אישרה תקציב וכי משרדי הממשלה ממשיכים לפעול במסגרת תקציבית בעייתית שאינה מאפשרת קידום מהלכים או יישום תוכניות בנושאים שונים.

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות