banner
ארכיון: פרויקט פינוי- בינוי ראשון בשכונת קריית היובל בירושלים // נעמי זידמן
ארכיון: פרויקט פינוי- בינוי ראשון בשכונת קריית היובל בירושלים // נעמי זידמן

מינהל התכנון עצר היתרי בנייה ותמ"א 38 בארבעה מתחמים בירושלים

הוועדה המחוזית הורתה לעצור מתן היתרי בנייה ותמ"א 38 בשכונות ארמון הנציב, קריית היובל וגילה, למטרת תיעדוף תוכניות בינוי בשכונות אלו הכוללות כ-3,300 יח"ד, מתוכן 500 יח"ד בקרקע משלימה. מתכננת המחוז: "בנייה נקודתיות או תמ"א 38 לא מייצרות התחדשות עירונית אמיתית"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה על עצירת היתרי בניה ותמ"א 38 בארבעה מתחמים גדולים בעיר למשך שנה וחצי. לדבריי מינהל התכנון, ההחלטה באה על רקע מתן "עדיפות לקידום תוכניות לפינוי בינוי במתחמים אלה". עוד לדבריי המינהל, "החלטות אלה מבטאות את עמדת הוועדה המחוזית כי קידום מתווה של תוכנית לפינוי בינוי הינו עדיף, ומאפשר תכנון איכותי יותר ויצירת שכונה טובה יותר הכוללת גם מענה לצרכים הציבוריים כגון שטחים פתוחים ומבני ציבור".

בין התוכניות הגדולות לפינוי בינוי, מדובר גם על מתחם "הצוף" בשכונת גילה. המתחם, בשטח של כ-12 דונמים, כולל כ-180 יחידות דיור בשלושה מבנים ברחוב הצוף 2-46, במבני שיכון וותיקים ומרובי כניסות, והוגשה לו תוכנית לפינוי המבנים ובניית 4 מבנים בגבהים שונים הכוללים כ-800 יחידות דיור לצד שימושי מסחר, תעסוקה ושימושים ציבוריים. התוכנית צפויה לעלות לדיון בפני הוועדה המחוזית בחודשים הקרובים.
"המתחם ממוקם לאורך כ-300 מטר בחזית הפונה לציר הרכבת הקלה העתידית", אומרים במינהל התכנון, "יצוין כי בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לבניה אינטנסיבית לאורך צירי הרכבת הקלה ניתן לבנות במקום מבנים גבוהים ומעורבי שימושים עד 30 קומות וזאת על מנת להעצים את השימוש ברכבת הקלה וליצור דופן עירונית פעילה בשכונה".

מתחם גדול נוסף הוא "אלקחי-דרזנר" בשכונת ארמון הנציב. מדובר במתחם בשטח של כ-17 דונמים, הכולל כ-180 יחידות דיור ב-12 מבנים ברחובות אלקחי 4-10 ודרזנר 2-12. במתחם מקודמת יוזמה לפינוי המבנים הקיימים ובניית 8 מבנים  בגבהים שונים במקומם, הכוללים כ-800 יחידות דיור, מסחר ושימושים ציבוריים.

במתחם "מאיר אבנר" בשכונת קריית היובל בעיר, שגם עליו חלה ההחלטה, מדובר בשטח של כ-9 דונמים, הכולל כ-130 יחידות דיור ב-9 מבנים ברחוב מאיר אבנר 2-18. המתחם מיועד להתחדשות עירונית בהתאם לתוכנית האב לשכונה, ממוקם בסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה ומקודמת בו תוכנית לפינוי המבנים הקיימים ובניית 5 מבנים בגבהים שונים במקומם, הכוללים כ-450 יחידות דיור, מסחר ושימושים ציבוריים.
מתחם משמעותי ומורכב נוסף, המצריך קרקע משלימה, הוא "שטרן" בשכונת קריית היובל, בשטח של כ-37 דונמים, הכולל כ-430 יחידות דיור ב-10 מבני שיכון ברחוב שטרן 49-67. המתחם מיועד להתחדשות עירונית בהתאם לתוכנית האב לשכונה וכלול בקטגורית המבנים האדומים הנדרשים להתחדשות מעמיקה. במתחם מקודמת תוכנית כוללת לפינוי בינוי על ידי עיריית ירושלים באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית. התוכנית מציעה את הריסה המבנים ובניית חמישה מבנים בתצורת בינוי מדורגת ובסך הכל כ- 750 יחידות דיור במתחם עצמו ועוד כ-500 יחידות דיור כקרקע משלימה, על מנת להבטיח כדאיות כלכלית לתוכנית. כמו כן, מוצעים שימושי מסחר ושימושים ציבוריים.

שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון // אלידור חדד
שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון // אלידור חדד

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "הוועדה המחוזית סבורה שתוספות בנייה נקודתיות או היתרי תמ"א 38 לא ממצות את הפוטנציאל התכנוני של ההתחדשות בעיר, ולא מייצרות התחדשות עירונית אמיתית. על כן סבורה הוועדה כי יש להקפיא הוצאת היתרי בניה, לרבות מכוח תמ"א 38 על מנת לאפשר קידום תכניות התחדשות בראייה כוללת יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות