banner

מה חייבים לדעת על חוק דייר סרבן ולמה חשוב להשיג הסכמות בשלב החתימה?

"סיירת שטח" יצאה לבדוק למה ולמי חשוב חוק דייר סרבן ופגשה את עו"ד אדריאנה שכטר, הבעלים של קבוצת אדלר, שמסבירה על התמורות המגיעות לאוכלוסייה המבוגרת וגם על הרוב הדרוש לביצוע פרויקט: "צריך לתת מקום לסרבנות, דיירים צריכים לדעת שמישהו מקשיב להם ונותן להם מענה"

חוק דייר סרבן נועד בראש ובראשונה להגן על זכויות הדיירים ובמיוחד המבוגרים והוותיקים שבהם, אלא שהוא גם נועד למנוע עיכובים של פרויקטים ועבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות, לרבות הורדת אחוז ההסכמות הנדרשות לביצוע פרויקט. "סיירת שטח" פגשה את עו"ד אדריאנה שכטר, הבעלים של קבוצת אדלר, המתמחה בליווי פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 וחזרה עם כל העדכונים והמידע החשוב לדיירים.

עו"ד שכטר, למה ולמי חוק דייר סרבן חשוב?
"החוק מנסה לתת מענה לאוכלוסייה מבוגרת, שצריכה לקבל מענה פרטני. מדובר באוכלוסייה שמאוד חוששת לעזוב את המקום, הבית והאזור ועל כן, החוק נותן עבורה פתרונות בכל הקשור לתמורות".

בשנים האחרונות החוק עובר שינויים, מה הדיירים צריכים לדעת?
"החל משנת 2018 החוק מאפשר לאוכלוסייה מעל גיל 75 ומעלה מספר חלופות, על מנת לקבל את הסכמתן לביצוע הפרויקט. ניתן להציע להם כסף למגורים בבית אבות, לרכוש להם דירה במקום אחר, על מנת שלא יצטרכו לצאת ולחזור לפרויקט או להציע להם שתי דירות קטנות יותר בפרויקט עצמו – וכל זה חשוב שיתבצע במועד חתימת ההסכם".

מה עמדתך על הורדת אחוז החתימות?
"מדובר על הורדת רף ההסכמה הנדרש לביצוע פרויקט פינוי בינוי או תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש, מ-80 אחוז ל-66 אחוז ובפרויקטיי תמ"א 38/1 להוריד אח אחוז ההסכמה ל-51 אחוז. לא בטוח שזה נכון, כי במצב כזה מגדילים למעשה את כמות הסרבנים, מתקדמים עם כמות קטנה יותר ולדעתי נכון יותר ליזם להתמודד עם הדיירים בשלבים מוקדמים ורק לאחר שיש לו כמות נכבדה של חתימות, רק אז להתמודד עם סרבנים".

אתם מביאים אג'נדה חברתית מיוחדת לגבי "סרבנות", איך זה עובד?
"קבוצת אדלר היא חברה ממשפחתית ואנחנו רואים את הדיירים כחלק מהמשפחה שלנו, יש לנו קרוב ל-40 פרויקטים ואין לנו אף דייר סרבן. תמיד ידענו למצוא את המענה לכל דייר, לכל קשיש, נכה או אדם שרוצה תמורה עמו לשכנה… אנחנו אומרים שלהיות יזם של התחדשות עירונית זה גם להיות פסיכולוג, לדעת לדבר עם הדיירים וכן לתת מקום לסרבנות, כי דיירים צריכים להרגיש שמישהו מקשיב להם ונותן להם מענה ובסופו של דבר זה גורם להם להיות חלק אינטגרלי מהפרויקט".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות