banner

ראש מינהלת כפר סבא: "משאב האמון כמעט תמיד נמצא בחוסר"

כפר סבא סגרה את השנה החולפת עם מסמך מדיניות חדש, קידום 15 מתחמי פינוי בינוי וקול קורא לתכנון כ-4,000 יח"ד חדשות בלב העיר. ראש מינהלת התחדשות עירונית, איציק בן יצחק ומנהל תחום התחדשות עירונית בחברת קידר מבנים, יובל קידר, התארחו באולפן מגדילים TV והביאו תמונת מצב מהשטח

"משאב האמון בתהליכי התחדשות עירונית הוא כמעט תמיד 'משאב בחוסר'", כך אומר ראש מינהלת התחדשות עירונית כפר סבא, איציק בן יצחק בראיון לאולפן מגדילים TV, תוך שהוא מספר על תהליכים לבניית האמון והתקדמות התוכניות בעיר, הכוללות כ-15 מתחמים. איתו באולפן התארח יובל קידר, מנהל תחום התחדשות עירונית בחברת קידר מבנים, שסיפר על הודאות שיוצרות המינהלות, החסמים וגם נתן טיפ חשוב לדיירים.

 איציק, כפר סבא רוצה התחדשות עירונית?
"בהחלט, בעיריית כפר סבא מאוד רוצים התחדשות עירונית איכותית, ששמה את התושב במרכז ולכן גם הוקמה המינהלת. איכות החיים בעיר היא מאוד גבוהה, ואנחנו מקדמים את התהליכים כך שההתחדשות העירונית תתמוך ותהיה חלק מאיכות החיים.

"2020 היתה שנה משמעותית, אישרנו מסמך מדיניות להתחדשות עירונית, שפורסם עם נוהל יזמים. כעיר שהיה בה מתחם אחד, כיום מקדמים 15 מתחמים, עשרות בקשות לתמ"א 38, זאת לצד מסמכי מדיניות לכל מתחם. זכינו בקול קורא של הרשות הממשלתית לפרויקט בלב העיר הכולל כ-4,000 יח"ד לצורך הכנת מסמך מדיניות מקיף והמסמכים הללו מבטיחים שקיפות ובהירות לאורך כל התהליך".

יובל, האם אתם מצליחים לייצר שיח עם גורמי התכנון ומקבלי ההחלטות ברשויות?
"היום בעיריות שבהן יש מינהלת כמו בכפר סבא, אנחנו מצליחים לייצר שיח מלא. חוץ מאוזן קשבת לדיירים, הן משמשות אותנו לבדיקה ראשונית ולהבנה האם העירייה תתמוך בפרויקט. הדבר הראשון שאני עושה היום הוא לשלוח למינהלת את הנתונים ולהבין את עמדתה".

איציק, האם המנהלת זוכה לאמון מצד כלל השותפים?
"משאב האמון הוא כמעט תמיד משאב 'בחוסר' בתהליכי התחדשות עירונית והדבר נכון לכלל השחקנים בשדה. תפקידנו להגדיל את המשאב הזה ואנחנו עושים את זה באמצעות בקורסים, שיתופי פעולה לייעוץ משפטי, שיתוף היזמים, שיתופי ציבור ועוד".

יובל, מה הם החסמים הכי גדולים של ההתחדשות העירונית וכיצד מתמודדים איתם?
"אחד החסמים הגדולים ביותר הוא לוחות הזמנים הארוכים, גם מבחינת הדיירים ותהליכי התכנון וגם מבחינת הבירוקרטיה מול העירייה לקידום התוכניות".

טיפ לדיירים שרוצים לקדם פרויקט, איפה מתחילים?
"למנות נציגות מסודרת, שתפקידה להביא את ההצעות הטובות ביותר, לקחת עורך דין טוב עם ניסיון מוכח, לקחת הצעות ממספר יזמים ולהשוות את התמורות, להבין שהן צריכות להיות פחות או יותר שוות ולהבין שכולם חייבים להרוויח, זו הדרך".

איציק, מה אתה שומע מהדיירים בשטח, האם אפשר להגיד שיש יותר הענות מצדם ופחות חששות היום?
"אני סבור שכן ועם זאת טבעי שיש חששות. הדירה שהם גרים בה היא הרבה מעבר לארבע קירות, זה הביטחון הכי גדול שיש להם ותפקידנו ללוות אותם מהצעד הראשון, דרך התהליך כולו ותוך מתן כלים. אני מרגיש שככל שרמת הביטחון עולה כך רמת האמון עולה, החשש יורד והתהליכים קורים מהר יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות