banner
פינוי בינוי בנווה שרת

בכמה עלו מחירי הנדל"ן בנווה שרת בעקבות ההתחדשות העירונית?

מחירי הדירות בשכונת נווה שרת המתחדשת בתל אביב עלו בלא פחות מ- 95% ב-7 השנים האחרונות, מאז החלו לשווק בשכונה דירות חדשות במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית

העלייה באה לידי ביטוי הן בפרויקטים החדשים המשווקים בשכונה וכן בדירות היד השנייה ומשקפת מחיר ממוצע בשכונה. כך עולה מבדיקה שערכה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין.

על פי הנתונים, מחיר ממוצע של דירה בשכונה, שעמד לפני כ-7 שנים  (בשנת 2012) על כ 1.21 מיליון ₪ עומד היום על כ 2.36 מיליון ₪ ומשקף עלייה של כ 95% כאמור, זאת לעומת עלייה כללית זהה של כ 40% במחירי הדירות בממוצע ארצי כפי שעולה מנתוני רשות המיסים.

פינוי בינוי בנווה שרת | טבלת עליית המחירים בשכונת נווה שרת

בוגין: "העלייה במחירי הדירות בשכונה, ביחס לעלייה הארצית, מציגה ומשקפת את כוחה של ההתחדשות העירונית. ההתחדשות, באה לידי ביטוי בבנייה חדשה למגורים, לצד תשתיות תחבורתיות וקהילתיות, אשר יחד עם מיקום אסטרטגי, וכניסה של אוכלוסייה חזקה וצעירה, באה לידי ביטוי במחירי הנכסים.

לאור התכנון הקיים והעתידי של המשך התחדשות פני השכונה, אני צופה המשך עליות במחירי הנכסים.

פינוי בינוי בנווה שרת | שמאית המקרקעין והמשפטנית - נחמה בוגין // צילום: עמית ישראלי
שמאית המקרקעין והמשפטנית – נחמה בוגין // צילום: עמית ישראלי

"אם צריך להצביע על גורם מרכזי שהקפיץ את המחירים באופן כה ניכר הוא ללא ספק הפוטנציאל האדיר של השכונה בשל מיקומה, הנגישות אליה וממנה אל מרכז תל אביב, אזורים נוספים בגוש דן ולעורקי התחבורה המרכזיים של ישראל. לצד הגורם הגיאוגראפי, ערך הנכסים בשכונה עלה באופן כה ניכר בין היתר בשל השקעה חסרת תקדים בתשתיות כדוגמת ביוב ומים, סלילת כבישים והרחבת מדרכות, חשמל, הגדלת שצפים ושבילי הליכה ואופניים. כל אלו לחלוטין נתנו רוח גבית לשכונה ולמחירי הנדל"ן שלה. בנוסף, הסמיכות לאזור התעסוקה של רמת החייל וקריית עתידים משכו ועדיין מושכים זוגות צעירים לשכונה".

מרקם האוכלוסייה השתנה – הצעירים חוזרים לשכונה
נווה שרת היא שכונה בצפון מזרח תל אביב, המשתייכת לרובע 2 ומשתרעת על שטח של 59 דונמים. ממוקמת צפונית מערבית לקריית עתידים, דרומית מערבית לצהלה, ומזרחית לרמת החייל. השכונה הוקמה בשנות החמישים על שטח מעברת יד המעביר ועד סוף שנות השישים שמשה כשיכון ציבורי.

הרכב אוכלוסיית השכונה נמצא בעיצומו של שינוי, אחרי השלמת חלקו הראשון של פרויקט פינוי בינוי בנווה שרת שהיה פרויקט גדול ולקראת השלמת חלקו השני. על פי התכניות צפויה השכונה עד שנת 2035 להגדיל את כמות יחידות הדיור לכ- 7500 יחידות דיור. בהתאם לתוכנית המתאר של עיריית תל אביב, נווה שרת הופכת אט אט בימים אלו לשכונה בה אזורי יוקרה ותשתיות מפותחות וחדשות. מלבד המגורים, על פי התכניות משוריינת בשכונה קרקע לפיתוח מוסדות ציבור, ספורט ועוד שימושים כלל עירוניים, שאין להם מענה באזור.

כיום מתגוררים בשכונה כתשעת אלפים תושבים, אוכלוסייה ותיקה לצד משפחות וזוגות צעירים שעברו אליה בשנים האחרונות, אולם הם מהווים עדיין מיעוט מהאוכלוסייה, כאשר התחדשות השכונה צפויה להביא איתה קהל רחב נוסף של משפחות צעירות.

נכון להיום, הסתיים אכלוסם של כ-10 מגדלי-דירות בכ-1,000 משפחות, רובן חדשות – צעירות ומגילאי הביניים, ומיעוטן משפחות שהתגוררו בבניינים הישנים שפונו. עם השלמת השלב הנוכחי של תוכנית פינוי בינוי יהיו בשכונה (לפי ההערכה) כ-10,000 תושבים.

פינוי בינוי בנווה שרת | יעל הניג-דקל סמנכלית שיווק חברת אפגד // יחצ
יעל הניג-דקל סמנכלית שיווק חברת אפגד // יחצ

יעל דקל, סמנכ"ל השיווק בחברת אפגד, הבונה עם חברת אפרידר פרויקט מגורים  בשכונה, אומרת כי: "לפני כשבע שנים יצאנו לדרך עם אחד מהפרויקטים של ההתחדשות העירונית  הגדולים ביותר שהיו אז בארץ, במסגרתו הרסנו עשרות דירות בבנייני רכבת ישנים ומוזנחים שנבנו אי שם בשנות ה-50 ובמקומם בנינו בניינים חדשים עם חניות תת קרקעיות, כל זאת בשיתוף פעיל של העירייה בפיתוח שטחים ציבוריים ירוקים, מבני קהילה וציבור. ללא ספק מדובר בפרויקט חשוב מאין כמוהו בשני היבטים: מחד פיתוח ובנייה ושיקומן של תשתיות ישנות ומאידך בהיבטו החברתי – מתן אפשרות לתושבי  השכונה לשפר את סביבת חייהם ולעבור לדירות חדשות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות