banner
עמי סופר // יחצ | הבניינים הישנים // צילום: חן גלילי
עמי סופר // יחצ | הבניינים הישנים // צילום: חן גלילי

20 שנה קידם הדייר עמי סופר פרויקט פינוי בינוי – עכשיו הוא מספר על ההצלחה והגעגוע לשכונה הוותיקה

פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שרת בתל אביב, שכלל הריסת 120 דירות ותיקות לפני שבע שנים והקמת 324 יח"ד חדשות, החל להתאכלס בשנים האחרונות. עם סיומו של הפרויקט, מספר בעל הדירה הוותיק עמי סופר על הקשיים שבדרך, ההצלחה והגעגוע: "אני שמח אבל זה גם צובט בלב"

"הסיפור של הפרויקט שלנו התחיל לפני כ-20 שנה, כאשר החלו לדבר על איתור מתחמים שיעברו פינוי בינוי ברחבי הארץ. החלטנו, אנשי ועד השכונה, שאנו מתארגנים ומובילים את המהלך לרבות גיבוש ההסכמים וחוזים", מספר עמי סופר (56), מנהל מוצר בחברת תקשורת ומי שנולד, גדל ובמשך שנים רבות היה פעיל חברתי בולט בשכונת נווה שרת בתל אביב. 

את הדירה בבניין הישן שעבר פינוי בינוי, הוא רכש בשנת 2000. "במשך מספר שנים היינו בקשר עם כ-4 חברות קבלניות מבצעות שונות, אך בשל אי הסכמות שונות ומחלוקות בין הדיירים לא הצלחנו להתקדם לחתימה", נזכר סופר שנים אחורה, ומציין כי המגבלות והאתגרים לא עצרו אותם מהגשמת החלום. "במקביל עבדנו על קידום התב"ע (תוכנית בניין עיר) ובשנת 2006 היא אושרה. לאחר מכן נבחרו היזמים – אפגד ואפרידר, שבסופו של דבר בצעו את הפרויקט".

פרויקט קדמת צהלה // באדיבות החברות אפגד ואפרידר
פרויקט קדמת צהלה // באדיבות החברות אפגד ואפרידר

פרויקט פינוי בינוי "קדמת צהלה" ממוקם בשכונת נווה שרת בתל אביב, והוא כלל את הריסתן של 120 דירות ישנות ובנייה של 324 יח"ד, בשני מגדלי יוקרה בני 24 קומות כל אחד ועוד ארבעה בנייני בוטיק בני 10 קומות. אחרי דרך ארוכה ומייגעת עבור הדיירים, הפרויקט יצא לדרך לפני 7 שנים בביצוע חברות היזמות אפגד ואפרידר, אשר ביצעו את הריסת הבניינים הישנים בשכונה, הבנייה המחודשת ולפני כשלוש שנים את תהליך האכלוס המיוחל, שהתבצע בהדרגה. כעת נותרו לשיווק הדירות האחרונות בפרויקט.

לאן עברתם אחרי שנהרסו הבניינים הישנים?
"לפני 7 שנים הרסו את הבניינים הישנים, זה בוצע בשלבים, כאשר בשנה הראשונה גרנו עדיין באתר בניה בגלל עיכובים, ולאחר מכן עברתי לשכונת הדר יוסף הסמוכה. יאמר לזכות חברת אפגד שהיא סייעה מאוד לדיירים שהתפנו והיתה קשובה לצרכיהם לכל אורך הדרך". 

האם במבט לאחור זה היה שווה את המאמץ?
"מבחינת תמורה, היתה לי דירה של כ- 50 מ"ר וקילבתי בתמורה דירה בגודל 89 מ"ר עם מרפסת וחניה. מבחינה אישית, התחושה היתה מעורבת – הרגשתי שעשיתי עסקה טובה אך גם ויתרתי על הרגשה ביתית וחמה, שחשתי בשכונה הוותיקה".

איך מסכם את הפרויקט?
"אני גם שמח על כך שנסגר פרק לאחר שנים של עבודה מאומצת אך זה גם קצת צובט בלב כי זה סוף של תקופה, הקהילה משתנה, האנשים מתחלפים, חל שינוי במרקם של הקהילה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות