banner
חתימה על הסכם קקל הסוכנות היהודית // צילום: אבי חיון
חתימה על הסכם קקל הסוכנות היהודית // צילום: אבי חיון

ירושלים: נחתם הסכם לפיתוח פרויקט בנייני האומה בין קק"ל לסוכנות היהודית

קק"ל והסוכנות היהודית חתמו על הסכם במסגרתו קק"ל רוכשת מהסוכנות את חלקה בבנייני האומה בבירה. ההסכם סולל את הדרך לקידום פרויקט במקום. מדובר בפרויקט שהוא חלק ממתחם שער העיר בכניסה לירושלים

עיריית ירושלים, קק"ל והסוכנות היהודית חתמו על הסכם לקידום פרויקט בנייני האומה במסגרת מתחם "שער העיר". ההסכם מצטרף לפרויקט פיתוח הכניסה לעיר וצפוי להשתלב ברובע העסקים החדש. 

על פי ההסכם שנחתם בין הסוכנות היהודית ובין הקרן קיימת לישראל, חלקה של הסוכנות היהודית בחברת בנייני האומה יימכר לקרן הקיימת לישראל, באמצעות חברת הבת שלה 'הימנותא'. בהמשך, תפתח קק״ל יחד עם עיריית ירושלים את האזור, כחלק מפרויקט הכניסה לעיר. לצד הרחבה משמעותית של בנייני האומה, צפויים להיבנות באזור בתי מלון, מגדלי משרדים ושטחי ציבור, מסחר ופנאי. 

נזכיר שמתחם בנייני האומה היה תקוע במשך שנים ארוכות וזאת בשל אי הסכמות בין הסוכנות היהודית לבין קק"ל, בין היתר על רקע אי הסכמה בין הצדדים בנוגע לתשלומים שונים על הקרקע. כעת, החתימה על ההסכם סוללת את הדרך לקידום המתחם כולו. 

מדובר בפרויקט משמעותי בכניסה לעיר, שצפוי להיות חלק ממרכז העסקים החדש בבירה. הפרויקט יתפרס על פני 305 דונם, מתוכם כ-163 דונם מרחב ציבורי. במתחם מתוכננים להיבנות 9 מגדלים ועוד 15 בניינים בגובה כ-10 קומות שיכללו 438 אלף מ"ר תעסוקה, 97 אלף מ"ר מסחר, ו-286 אלף מ"ר שטחי תרבות ושטחים ציבורים. הפרויקט צפוי להוסיף לעיר כ-2,000 חדרי מלון וכ-60 אלף משרות חדשות.

הקמת הפרויקט מוערכת בסכום של כ-1.8 מיליארד שקל לפי שלבים, ובנייתו תתפרש על פני העשור הקרוב. במקביל, ההסכמים החדשים יאפשרו להרחיב את בנייני האומה כמרכז כנסים בינלאומי עד לשטח של כ-55 אלף מ"ר.

ראש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
ראש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר בבשורה ענקית לעיר ירושלים. הסכמים אלה הם חלק מהבעת אמון בעיר ובכלכלתה,  וזהו שלב נוסף בהפיכת אזור הכניסה לעיר למרכז העסקים החדש והגדול בארץ. אני מאחל לכולם שנה טובה ובריאה".

יו"ר קק"ל דני עטר // באדיבות דוברות קק"ל
יו"ר קק"ל דני עטר // באדיבות דוברות קק"ל

יו"ר קק"ל, דני עטר אמר: "לצד זיכרון ושימור ההיסטוריה המפוארת, חובה עלינו לפעול תמיד לפיתוחה של ירושלים, לחיזוקה, להפיכתה לאחת הבירות המובילות בעולם. קק"ל הציבה בכהונה הנוכחית את ירושלים בראש סדר העדיפויות והיום אנחנו משיקים את גולת הכותרת.305 דונם שישנו את פניה של ירושלים בהשקעה של 1.8 מיליארד שקל".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, התייחס אף הוא לפרויקט ולחתימה: "החתימה היום עם פתח השנה החדשה היא בשורה חשובה עבור תושבי העיר ירושלים בפיתוח הכניסה לעיר הבירה של מדינת ישראל. הסוכנות היהודית בראשותי תשקיע את עיקר ההכנסות מהעסקה לקרן עומדת שתבטיח את פעילותינו למען העם היהודי ומדינת ישראל בדורות הבאים, ובכללן: בעלייה לישראל, במאבק באנטישמיות ובהעצמת החברה הישראלית כולה. אני מודה לכל השותפים למהלך החשוב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות