banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

ביצוע תשלומים מרחוק בגין דירות חדשות הוארך עד 1.7.2020

על פי הערכת הממונה, עד כה בוצעו תשלומים בסך של כ- 350 מיליון שקלים מרחוק. שיטת התשלומים מרחוק צפויה להפוך לנוהל גם בשעת שיגרה

אילוסטרציה // depositphotos

מיליון ש"ח שולמו מהון עצמי,  ודווחו ישירות לממונה על חוק המכר. על בסיס דפוסי התשלום המקובלים, מעריכים במשרד הבינוי והשיכון כי שולמו 250 מיליון ש"ח נוספים באמצעות משכנתא.

כזכור, המשרד פרסם נייר עמדה בנושא ביצוע תשלומים עבור דירות ללא צורך בהגעה לסניפי הבנק. מנתונים שמדווח היום המשרד עולה  כי הבנקים אימצו את נייר העמדה של הממונה על חוק המכר ואפשרו לבצע תשלומים מרחוק, זאת לאחר שבין התאריכים 23/3-20/4  ציבור רוכשי הדירות ביצע תשלומים בגין דירות חדשות בהיקף של 100 מיליון ₪ מהון עצמי, וכ-250 מיליון ₪ ממשכנתאות, סך הכול כ-350 מיליון שקל.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "אני מברכת על כך שציבור הרוכשים מנצל את הפתרון היעיל שגובש ולכן החלטנו להאריך את תוקפו. את הפתרונות מתקופה זו ניישם גם בחזרה לשגרה על מנת להעניק לרוכשי הדירות אמצעים מתקדמים ומקוונים שיביאו ליעילות מערכתית."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, עו"ד אלעזר במברגר: "הנחתי את ממונה חוק המכר לבחון את האפשרות לקבוע את נייר העמדה כעמדה קבועה, עד להשלמת ההליכים בבנקים אשר עתידים לאפשר דיגיטציה מלאה של התשלום והערבויות הנלוות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות