banner

כיצד מתקדמת תוכנית הענק להתחדשות עירונית בעיר רחובות?

"עוד 10 שנים תהיה בנייה נרחבת בשכונה וחלקה כבר תהיה מאוכלסת", כך צופה ד"ר אור גולדפרב, ראש מינהלת התחדשות עירונית קריית משה בעיר רחובות, שהתארחה באולפן מגדילים TV – על החזרת אמון התושבים, הודאות ליזמים והחזון ליצירת רובע עירוני שוקק חיים

כשנה לאחר שהותמ"ל אישרה לרחובות את תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל, התארחה באולפן מגדילים TV ד"ר אור גולדפרב, ראש מינהלת התחדשות עירונית קריית משה בעיר, שסיפרה על תהליכי יצירת האמון עם התושבים, החזון להקמת רובע עירוני שוקק חיים וגם על האתגר הגדול לחזק את ההכרות והשיח בין התושבים

אור, תוכנית קריית משה היא בשורה של ממש, ספרי קצת על ההיקפים ואיפה עומדים הדברים כיום?
"מדובר בפרויקט לאומי מתוקף החלטת ממשלה, שמטרתו היתה לשלב את הקהילה האתיופית בקהילה הישראלית. זה פרויקט הדגל של עיריית רחובות ומשרד השיכון. השכונה מכילה 2,000 בתי אב, מתוכם 1,300 בבנייה רוויה עד ארבע קומות, והן מיועדות לפינוי בינוי או בינוי פינוי בינוי, כולל קרקע משלימה. הכוונה היא להרוס ולהקים כ- 11,000 דירות כלומר גידול של אוכלוסייה מ-6,000 איש לכ-35,000 אלף, מדובר ברובע עירוני משמעותי בעירוב שימושים". 

איך משתלטים על תוכנית כל כך גדולה – מאיפה התחלתם והאם התושבים הביעו הענות ואמון בגורמים שנכנסו לשכונה?
"המינהלת הוקמה ב-2018 כמינהלת חברתית וכשאנחנו נכנסו לתמונה אז היתה כבר היתה פעילות, יזמים פעלו בשכונה והחתימו אנשים אז בשלב הראשון עשינו סדר, הסברנו את הזכויות. בהמשך כבר פעלנו בכמה ערוצים, האחד הוא תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח. עוד 10 שנים תהיה בנייה נרחבת בשכונה וחלקה כבר תהיה מאוכלסת. בסיום נראה שכונה יפיפייה עם חיי קהילה תוססים וחיבור בין שכונות". 

טיפ לדיירים?
"מדובר בתושבים נהדרים ואני יכולה להציע הידברות ושיח ביניהם, הם צריכים להכיר טוב יותר אחד את השני כי הולכים לצאת לדרך מאוד ארוכה, להבין את הצרכים ולהיעזר במינהלת בכל דבר, אנחנו שם לענות על בעיות בהרבה מאוד ערוצים, כולל שירותי היועץ המשפטי ללא עלות".

כדי שהם יבואו צריך ליצר אמון
"אנחנו כל הזמן בניסיון לבסס את האמון הזה. כשאנחנו נכנסנו לשכונה ראינו אנשים במשבר אמון מאוד גדול, בגלל התהליכים הקשים שהם עברו. אנחנו עושים הרבה מאוד הסברה, קורסי גישור, סיוע בפתרון קונפליקטים ואפילו מטפלים בבעיות פיזיות שיש כיום, כגון דליפות, תשתיות קורסות ועוד, כאשר משרד השיכון מסייע בתקציבים".

אתם מצליחים לייצר גם ודאות ליזמים?
"יש להם ודאות מאוד גדולה, יש קרקע משלימה שהבטיחה את המכפיל ומהבחינה הזו הם יודעים שהפרויקט כלכלי ולכן אנחנו גם רואים אותם פועלים בשכונה".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות