banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

רוצים לקבל התראות על תוכניות המקודמות במרחק 300 מטר מהבית?

שירות חדש שמשיק מינהל התכנון במסגרת ממשל זמין – התראות על תוכניות המקודמות במרחק 300 מטר מהבית שלכם. בחודשיים הקרובים יושק שירות נוסף המציג גם את סטטוס הבקשות למידע והיתר בתחום רישוי הבנייה. מדובר בהתקדמות במישור שקיפות המידע התכנוני. נציין כי קיים אתר עצמאי שמאפשר התראות דומות, אולם כעת מדובר גם ביוזמה ממשלתית

מינהל התכנון במשרד הפנים השיק לאחרונה שירות חדש, המאפשר קבלת התראות על תוכניות חדשות ברדיוס של 300 מטר מהבית. מדובר באפשרות הזמינה למי שרשום, או יירשם לאזור האישי הממשלתי באינטרנט. נכון להיום, מפורסמות במסגרת השירות רק תוכניות מפורטות ובמינהל התכנון מסבירים כי בשלב הבא ייכנסו לשירות גם תוכניות ברמה ארצית ומדגישים כי תוכנית שתאושר בוועדות התכנון כבר לא תופיע באתר אך ניתן יהיה להגיע אליה, כמו אל כל תוכנית, באתר האינטרנט 'מידע תכנוני'. עוד נמסר ממינהל התכנון כי בחודשיים הקרובים יושק שירות נוסף המציג גם את סטטוס הבקשות למידע והיתר בתחום רישוי הבנייה, כלומר ניתן יהיה לדעת בקלות לא רק היכן מקודמת תוכנית אלא גם מה השלב שלה במסלול הרישוי.

דלית זילבר, מנכ"לית מינהל התכנון התייחסה ליוזמה החדשה, ואמרה: "לראשונה, מנהל התכנון מנגיש מידע לאזרחים באזור האישי הממשלתי, זאת כחלק ממדיניות מינהל התכנון לשקיפות ונגישות למידע באופן פשוט וזמין.  בחודשיים הקרובים יושק עוד שירות המציג את סטטוס בקשות למידע והיתר בתחום רישוי בנייה. אני רואה בשירות המוצג חשיבות גדולה וכהתחלה של פתיחת המידע התכנוני לאזרחי המדינה כולם".

נציין כי נכון להיום ניתן למצוא את המידע האמור באתרי אינטרנט שונים, אך החידוש כעת הוא במתן התראות בנושא מגוף ממשלתי. עוד נציין כי בשנים האחרונות קיים שירות דומה המאפשר קבלת התראות ומידע תכנוני בצורה נגישה ונוחה בשם 'מעירים'. מדובר ביוזמה עצמאית של אדריכלים, מתכנתים ומעצבת שמטרתה: "להגביר את השקיפות במערכת התכנון ולעודד אקטביזם עירוני", כך על פי אתר האינטרנט של היוזמה. עוד נכתב שם: "אנו פועלים לשינוי סדר היום במערכת התכנון וחותרים להפרדת רשויות וייצוג הולם לכל שכבות האוכלוסייה תוך שמירה על האינטרס הסביבתי".

חשוב להגיד ששנים ארוכות אחת מנקודות התורפה של מערכת התכנון הישראלית הייתה הנגשת המידע לציבור הרחב. היוזמות החדשות מקדמות את הנושא ומעניקות לכל אחד את האפשרות להבין מה קורה בסביבתו וגם יכולת לקרוא ולהרחיב באופן עצמאי על מונחים ומושגים מעולם התכנון שמונגשים בשתי היוזמות האמורות.

 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות