banner
תל אביב // depositphotos
תל אביב // depositphotos

חברת הדירוג מעלות: מחירי הדירות עשויים לרדת בחודשים הקרובים בשיעור חד ספרתי

מדובר בניתוח כלכלי של חברת הדירוג. במקביל, סבורים במעלות כי לאחר מספר חודשים בהם תיתכן ירידה חד ספרתית במחירי הדירות – ככל הנראה ישובו המחירים לעלות וזאת על רקע מיעוט שיווקי הקרקע, היצע נמוך וביקוש גבוה לדירות בישראל. בינתיים – מדד מחירי הדירות של הלמ"ס אכן רשם ירידה באוגוסט

האם מחירי הדירות בישראל עומדים לרדת בחודשים הקרובים? על פי כלכלני חברת הדירוג S&P התשובה לשאלה הזו חיובית. סקירה שפרסמה חברת הדירוג, המתייחסת לענף הנדל"ן, מעידה כי כלכלני חברת הדירוג סבורים שבטווח הקצר הביקוש לדירות יהיה נמוך מה שעשוי לגרור ירידת מחיר. "בטווח הקצר אנו צופים כי קצב השיווק ייוותר איטי, בעיקר על רקע שיעור התחלואה הגבוה והחלטות הממשלה האחרונות לגבי הגבלות תנועה וסגר מהודק נוסף, שמשפיעים לשלילה על היקף מחוסרי העבודה והמצב הכלכלי. לכן אנו מעריכים כי בטווח הקצר הביקוש לדירות יהיה נמוך יחסית ובשל כך נראה ירידה חד ספרתית נמוכה במחירי הדירות". בין היתר טוענים כלכלני חברת הדירוג כי ההיקפים הנמוכים של התחלות הבניה כמו גם היקף האבטלה הגואה משפיעים על הענף, וכך גם קושי הולך ומתגבש להשגת מימון. 

עם זאת, בטווח הארוך יותר סבורים כלכלני חברת הדירוג כי המגמה תתהפך והמחירים יחזרו לעלות. על פי הסקירה: "בטווח הבינוני, בתרחיש הבסיסי שלנו של התאוששות המשק בשנת 2021 וירידה בשיעור האבטלה, אנו צופים כי נראה עליית מחירים בהתאם להערכתנו להמשך ירידה בהיצע הדירות לנוכח ההאטה המסתמנת בהנפקת היתרי הבנייה, האטה משמעותית בהתחלות הבניה ודחיות בסגירת מכרזי שיווק קרקעות."

נזכיר כי מדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם בסוף השבוע שעבר העיד על ירידה קלה במחירי הדירות בחודשים יולי-אוגוסט 2020 לעומת יוני-יולי 2020. במקביל, נתוני המאקרו מעידים מחד על ירידה משמעותית באישור תוכניות למגורים על ידי מוסדות התכנון ובמקביל גם היקפי שיווק הקרקעות על ידי המדינה נמצא בשפל. נוסיף לזה את התחלות הבניה שגם הן רשמו נתון נמוך ברבעון האחרון שנבחן ונקבל מצב לא בריא לענף המגורים. במקביל, קשה להעריך נכון להיום מה תהיה ההשפעה של הסגר השני על ענף הנדל"ן אם כי נתוני מכירת הדירות בחודשים יולי-אוגוסט העידו כי שיעור העסקאות שב לעלות, מה שמסמן התאוששות.    

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות