banner
עו"ד בלהה מצגר // צילום: תומר אלבז
עו"ד בלהה מצגר // צילום: תומר אלבז

האם עיריית חיפה תקפיא את הוראות המעבר למדיניות התמורה בפינוי בינוי?

לראשונה הוגשה דרישה להקפיא את הוראות המעבר למדיניות התמורה החדשה של עיריית חיפה על פרויקטי פינוי בינוי, שאמורות להיכנס לתוקפן מחר. עו"ד בלהה מצגר, שותפה בחברה יזמית: "יש לתת ארכה של 30 יום מהמועד שבו יבוטל מצב החירום"

עו"ד בלהה מצגר // צילום: תומר אלבז

לראשונה פנתה השבוע חברה יזמית לראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, בבקשה להקפיא את מדיניות התמורה החדשה בפרויקטי פינוי בינוי, אשר אמורה להכנס לתוקפה מחר,  19.3.20, ולפיה יוגבלו התמורות מ-25 מ"ר ל- 12.5 מ"ר, זאת לאחר שעקב משבר הקורונה, לא ניתן לפעול מול הדיירים למימוש פרויקטים שכבר נמצאים בשלבים מתקדמים. 

כזכור, בתחילת חודש פברואר השנה נחשף ב"מגדילים" כי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה, אחרי דיון סוער להגביל את התמורות בפרויקטים של התחדשות עירונית מ-25 מ"ר ל- 12.5 מ"ר ויחד עם זאת, עודכנו הוראות המעבר, כך שניתנו 45 יום לכניסתן לתוקף, על מנת לאפשר לממש פרויקטים הנמצאים בשלבים מתקדמים, ואשר בהם נחתמו עד למועד הקובע הסכמים סופיים בין יזם לבעלי דירות ויש בידיהם הסכמות של 40% מכלל הדיירים. 

עו"ד איתי נווה // צילום: יוני לוי
עו"ד איתי נווה // צילום: יוני לוי

כעת, בעקבות משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות, פנה אביב אוחנה לובצקי מנכ"ל חברת "מחדשים"- המרכז למימוש זכויות נדל"ן, לראש העיר, עינת קליש רותם וסגן ראש העיר, מיכי אלפר, בדרישה להקפיא את ההחלטה.  במכתב הפנייה, מאת עורכי הדין איתי נווה ובלהה מצגר, המייצגים את החברה, נטען כי לאחר מתן 45 יום עד לכניסת ההוראות לתוקפן "מרשינו, וגורמים רבים נוספים בין היתר עורכי דין, יזמים, ובעלי זכויות במתחמים המיועדים להתחדשות עירונית לא ישבו בחיבוק ידיים ופעלו במרץ רב, וזאת בכדי לעמוד בלוח הזמנים הקצר". עוד נאמר כי: "כידוע, אנו מצויים בימים אלו בצילו של מצב חירום לאור נגיף הקורונה…לאור חששם האמיתי של אזרחי ישראל וביניהם תושבי חיפה, קיימת מניעה מוצדקת הן מצד התושבים והן מצד גורמים הנוגעים בדבר, לקיים התכנסות ו/או פגישות בנוגע להחתמת בעלי זכויות בפרויקטים נשוא ההחלטה".

עוד הם כי מציינים כי מדובר במצב חירום שלאורו נכפה על כל הגורמים העוסקים בדבר ובשמם, ודורשים להקפיא את ההחלטה עד  ליום שבו יוסרו כלל המגבלות אשר מוטלות על כלל אזרחי ישראל ולתת ארכה של 30 יום להוראות המעבר, מיום הכרזת הממשלה על ביטול מצב החירום, הסרת ההגבלים וחזרה לשגרה. 

עו"ד בלהה מצגר, מחברת עורכי הדין "מוטאי, מצגר, גרבאוי", מייצגת ושותפה בחברה אביבים, המבצעת  פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף של מעל 2000 יח"ד, ומי שמכהנת כיו"ר "להב" במחוז הצפון, אומרת היום ל"מגדילים" כי: "עם קבלת ההחלטה כולם החלו להיערך לקידום מהיר של הפרויקטים, על מנת לעמוד בהוראות המעבר ולהביא את הפרויקטים לכדי מימוש. גם עיריית חיפה הבינה את החשיבות של קידום פרויקטים שכבר הבשילו. כעת, כל מי שעוסק בתחום נמצא במצב של קיפאון, דיירים מפחדים לצאת מהבית, הם מפחדים שיגיעו אליהם הביתה, שלא לדבר על התכנסויות שאסורות בתכלית. 

"כעת אנו ממתינים לתגובת עיריית חיפה, ומצפים כי העירייה תפעל למנוע את הנזקים שעלולים להגרם לכלל העוסקים בדבר ולתושבים בפרט, עקב כך שנכפה על כולנו מצב שאינו מאפשר לקדם את הפרויקטים במועד שנקבע. אני קוראת לראש העיר לקבל החלטה אמיצה, להפגין ערבות הדדית ולהמשיך לקדם את ההתחדשות העירונית בעיר, על ידי מתן אורכה של 30 יום כאמור". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות