banner
שגיא פיפשקוביץ // יחצ
שגיא פיפשקוביץ // יחצ

"אני לא רואה איך המחירים לא עולים בתרחיש כזה"

שגיא פיפשקוביץ, סמנכ"ל שיווק והתחדשות עירונית בחברת קידר מבנים מסביר שגם בתקופת קורונה ממשיכים לעבוד בכל הכח. לקולגות בענף הוא אומר: גם אם אתם חווים ירידת מסוימת  במכירות אל תורידו ראש, תעבדו בחריצות. אחרי כל ירידה יש עלייה". ויש לו גם הסבר מנומק למה המחירים לא עומדים לרדת

פרויקט מנהלי השיווק – פרויקט המוקדש לאנשי השיווק והמכירות, ולהתמודדות הלא פשוטה שלהם עם המציאות החדשה. מידי כמה ימים נפרסם כאן ראיון עם מנהלות ומנהלי שיווק בחברות נדל"ן שונות. ביקשנו מכולם לתאר לנו את האתגרים החדשים, הדרכים לפתרון, וגם לנסות ולסייע לקולגות בטיפים שונים.

דרך התשובות של אנשי המקצוע, אנחנו מקבלים הצצה לעולם שלם של ניסיון, החלטות, ויצירתיות שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים. הפעם – שגיא פיפשקוביץ סמנכ"ל שיווק והתחדשות עירונית בחברת קידר מבנים. 

איפה תפסה אותך הקורונה? עם כמה פרויקטים פתוחים?
"לחברה יש היום פרויקטים פתוחים בערים: תל אביב, רעננה, הרצליה וכפר סבא. אנו ממשיכים לפתוח גם היום כל פרויקט שמקבל החלטת ועדה לשיווק. לא מעכבים מאומה. הביקוש קיים, בוודאי באזורי הפעילות שלנו ולדעתנו ימשיך להיות ביקוש גם בעתיד". 

איך מתמודדים עם המצב?
"אנחנו ממשיכים לעשות פגישות ופעולות שיווק, כל עוד ניתן, בהתאם להנחיות באופן הכי מחמיר. מוסרים לאנשים מידע טלפוני ובמיילים לבקשתם (לאלו שחוששים להגיע לפגישות), שולחים ללקוחות חומרי שיווק הביתה לבקשתם, ואף עובדים עם שליחויות במידת הצורך. אפילו הרחבנו לפני כחודשיים בשיא "תקופת הקורונה" את צוות המכירות שלנו".

מה רוכשי הדירות מחפשים היום?
"אנחנו מרגישים שרוכשי הדירות מחפשים היום שיהיה בדירה עוד חלל אפשרי לשימוש. עוד חדר או חדרון שיכול לשמש כחדר עבודה למשל. כמו כן, הביקוש לדירות עם מרפסות גדולות, ודירות גן, גם כן עלה באופן טבעי לאור התחושה שנוצרה לאנשים בסגר. בנוסף, בתקופה הזו אנשים מחפשים עוד יותר את "השקט הנפשי" ברכישה. אנחנו יודעים להעניק להם את זה, כל הפרויקטים בליווי סגור עם ערבויות חוק מכר, עומדים תמיד בלוחות הזמנים ואף מקדימים אותם. השילוב של כל אלו גורם ללקוחות לרכוש אצלנו בנחת".

איזה טיפים אתה יכול לתת למשווקים עמיתים?
"להמשיך לעבוד קשה. לחשוב כל הזמן על איכות המוצר שאתם משווקים מתוך עיני הלקוחות ולראות האם ניתן לשפר ואיך. כל הזמן לשאוף לשפר את איכות המוצר ואיכות השירות. והכי חשוב, גם אם אתם חווים ירידת מסוימת  במכירות אל תורידו ראש, תעבדו בחריצות. אחרי כל ירידה יש עלייה". 

לאן הולכים מחירי הדיור? האם הקורונה תוביל לירידות?
"אני מאמין שבאזור השרון וגוש דן תהיה עלייה. לטעמי ישנן מספר סיבות שתומכות בכך, הן מבחינת הביקוש, והן מבחינת ההיצע. הפסקת "מחיר למשתכן" (ירידה בהיצע), הקשחת עמדות מצד הבנקים בעיקר ליזמים קטנים (ירידה בהיצע), הגדלת דרישות הון עצמי מצד גורמים מממנים (ירידה בהיצע), עבודה מצומצמת ברשויות לאור הקורונה והתארכות משך הזמן להוצאת היתרי בנייה (ירידה בהיצע). במקביל, יש גם אי ודאות תכנונית לפרויקטים קטנים בעיקר ומעבר למתחמי פינוי בינוי כמדיניות, מה שגורם לכך שמשך הזמן ליציאת פרויקט לפועל רק הולך ומתארך. במקביל יש גם עליה בביקוש – ריביות נמוכות, גידול טבעי באוכלוסייה, והרצון להישאר לגור באזור המרכז גם מטעמים תחבורתיים. לסיכומו של עניין, אני לא רואה איך המחירים לא עולים בתרחיש כזה".

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למי שרוצה היום לרכוש דירה?
"זו אמנם אמירה 'מתוך פוזיציה' אבל אני מאמין שזה נכון לקנות דירות בשלב זה בעיקר בשרון ובגוש דן כי אני סבור שהמחירים יעלו. כמו כן, יותר סביר שבעתיד הקרוב סביבת הריבית תהיה גבוהה יותר מאשר נמוכה יותר מהיום מה שישפיע על עלויות מימון רכישת דירה (משכנתא). לכן, היום כשהריביות נמוכות, לדעתי זו הזדמנות. חוץ מזה, רכישת דירה בישראל נותנת שקט כלכלי וחיסכון שלפחות עד היום, הוכיח עצמו כמשתלם. האלטרנטיבה של שוק ההון, לא מתאימה ל95% מהאוכלוסייה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות